در دومین روز درگیری میان پلیس اسرائیل و فلسطینی‌ها ۹۰ نفر مجروح شدند

پلیس برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از ماشین آبپاش، نارنجک‌های صوتی و گلوله‌های لاستیکی استفاده کرده است

بنابر اعلام پلیس اسرائیل، در تظاهرات روز شنبه در محله «شیخ جراح»، فلسطینی‌ها به‌سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کرده‌اند- EMMANUEL DUNAND / AFP

با ادامه درگیری‌های شدید میان نیروهای پلیس اسرائیل و فلسطینی‌ها در دومین روز، ۹۰ فلسطینی مجروح شدند.

خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، به نقل از جمعیت هلال احمر فلسطین، تعداد زخمی‌ها در درگیری‌ روز شنبه در اورشلیم/ بیت‌المقدس را ۹۰ نفر اعلام کرد؛ این سازمان پیش‌تر، تعداد مجروحان روز دوم درگیری میان پلیس اسرائیل و فلسطینی‌ها را ۵۳ نفر اعلام کرده بود.

 روز جمعه نیز هم‌زمان با برگزاری نمازجمعه در آخرین جمعه ماه رمضان در محوطه مسجد‌الاقصی، درگیری شدیدی میان پلیس اسرائیل و نمازگزاران فلسطینی رخ داد که دست‌کم ۲۰۰ نفر مجروح برجای گذاشت. درپی درگیری‌های روز جمعه، کشورهای مختلف و نهادهای بین‌المللی خواستار پایان دادن به خشونت‌ها شدند؛ وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار خویشتن‌داری دو طرف درگیری شد.

درگیری روزهای اخیر میان فلسطینی‌ها و پلیس اسرائیل، بر سر اخراج ساکنان فلسطینی محله‌ای به‌نام «شیخ جراح» در شرق اورشلیم/ بیت‌المقدس بالا گرفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس اسرائیل اعلام کرد که شنبه در محله «شیخ جراح»، فلسطینیان شرکت‌کننده در تظاهرات را که به‌سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کرده‌اند، متفرق کرده است و در جریان درگیری‌ها، یک افسر پلیس، از ناحیه سر، آسیب دیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس ضدشورش اسرائیل برای متفرق کردن تظاهرات، از ماشین آبپاش، نارنجک‌های صوتی و شلیک گلوله‌های لاستیکی استفاده کرده است.

پلیس اسرائیل از بازداشت سه فلسطینی به‌علت حمله به افسران پلیس در روز شنبه گزارش داده است، درحالی که فلسطینی‌ها پیش از آن، از دستگیری ۱۳ نفر در جریان درگیری‌ها خبر داده بودند.

هم‌زمان مقام‌های اسرائیلی روز یکشنبه اعلام کردند که از نوار غزه نیز راکتی به‌سمت آن کشور شلیک شده که  ارتش اسرائیل با حمله به یک «هدف نظامی» در جنوب غزه به آن پاسخ داده است. 

بنابر گزارش‌ها، درگیری‌هایی که جمعه شب از محوطه مسجدالاقصی آغاز شد و در روز شنبه نیز ادامه داشت، شدیدترین و خشونت‌بارترین درگیری‌ها در این مناطق در سال‌های گذشته بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ضمن دفاع از اقدام‌های پلیس اسرائیل در مسجدالاقصی، در نشستی با حضور مقام‌های امنیتی، گفت: «اسرائیل ضمن مجاز دانستن آزادی عبادت، در راستای تضمین برقراری نظم و قانون در اورشلیم، مسئولانه عمل کرده است.»