صادق خان برای دومین بار شهردار لندن شد

صادق خان از حزب کارگر در رقابتی تنگاتنگ با رقیب خود از حزب محافظه‌کار برنده انتخابات شد

صادق خان، شهردار کنونی لندن و نماینده حزب کارگر بریتانیا- REUTERS/Hannah McKay

صادق خان، شهردار کنونی لندن و نماینده حزب کارگر بریتانیا برای دومین بار به عنوان شهردار لندن برگزیده شد. صادق خان با اختلافی کمتر از حد انتظار رقیب محافظه‌کار خود شان بیلی را شکست داد.

مشارکت در این انتخابات این دوره از انتخاب شهردار لندن تنها ۴۲ درصد اعلام شد. صادق خان با نزدیک به یک میلیون رأی بیشتر از رقیب خود پیروز این انتخابات شد.  

صادق خان در سخنرانی خود به مناسبت پیروزی در انتخابات شهرداری گفت که «می‌خواهد پس از فائق آمدن بر ویروس کرونا آینده‌ای روشن تر را برای لندن بسازد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتیجه انتخابات نزدیک شهرداری لندن در ساعت ۱۱ شب به وقت محلی اعلام شد. پیش‌تر صحبت‌هایی مبنی بر تعویق اعلام نتایج تا صبح روز یک‌شنبه به گوش رسیده بود.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که پیروزی صادق خان در انتخابات شهرداری باعث امیدواری زیاد برای حزب کارگر بریتانیا ست که در پیش‌تر در انتخابات شوراها شکست خورده بود. 

اردی‌بهشت ماه سال ۱۳۹۵ وقتی صادق خان برای اولین‌بار به سمت شهرداری لندن رسید بسیاری او را شایسته این مقام نمی‌دانستند. او در آن زمان گفته بود که «قصد دارد نابرابری در پایتخت را کاهش دهد».

صادق خان در خانواده‌ای فقیر متولد شده و دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته است. صادق خان در سال ۲۰۰۵ در مقام یک چهره مسلمان از حزب کارگر در حوزه انتخابی توتینگ (جنوب لندن) موفق شد به مجلس راه پیدا کند. او یکی از نمایندگانی بود که از میان اقلیت‌های قومی به مجلس راه پیدا می‌کرد.