شهردار لندن: صریح و ساده، مردان باید عوض شوند

صادق خان می‌گوید خشونت علیه زنان از «مردانگی سمی» نشات می‌گیرد

شهردار لندن گفت: «قلب من می‌شکند که می‌بینم این همه زنان و دخترانی هستند که در زندگی روزانه خود در کشور ما احساس ناامنی می‌کنند»-DOMINIC LIPINSKI / POOL / AFP

صادق خان، شهردار لندن، هشدار داد که «مردانگی سمی» ریشه خشونت علیه زنان و دختران است و از تمهیداتی جدید برای مقابله با این معضل پرده برداشت.

شهردار لندن همچنین وعده داد که اگر در انتخابات شهرداری پایتخت در ماه آینده مجددا انتخاب شود، از بسته شعاری خود برای ساخت «آینده‌ای روشن‌تر» برای لندن بعد از بیماری عالم‌گیر جاری، بهره خواهد جست.

اظهارات او بعد از مرگ سارا اورارد ابراز می‌شود که موجب خشم عموم زنان شد و آن‌ها نیز تجربه‌های خود را از اذیت‌ها، سوءاستفاده‌ها و آزارهای جنسی مردان در اماکن عمومی، با دیگران به اشتراک گذاشتند.

آقای خان بر ادامه رفتار نامناسب مردان به عنوان ریشه مشکل تاکید کرد و هشدار داد که این مشکلات از «رفتار غیرقابل قبول» آنان نشات می‌گیرد، و سپس برنامه خود را تشریح کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهردار لندن گفت: «قلب من می‌شکند که می‌بینم این همه زنان و دخترانی هستند که در زندگی روزانه خود در کشور ما احساس ناامنی می‌کنند. و بیایید صادق باشیم. این مشکلات ناشی از رفتار غیرقابل قبول مردان است.»

او ادامه داد: «مشکل فقط اقلیتی از مردان نیستند که رفتاری خشونت‌آمیز دارند، بلکه مشکل درباره مردانی است که جنسیت‌زده هستند، به رفتار نامناسب پیرامون زنان ادامه می‌دهند، شکلی سمی از مردانگی از خود به نمایش می‌گذارند، یا صرفا وقتی زنان احساس ناامنی می‌کنند یا تهدید می‌شوند، گوشه‌ای ساکت می‌ایستند و واکنش نشان نمی‌دهند.»

او افزود: «صاف و ساده، مردان باید تغییر کنند. قول می‌دهم پیشتاز تغییری باشم که ما به شدت نیاز داریم آن را در زمینه رفتار با زنان و دختران در هر سنی و از هر بخشی از جامعه خود، شاهد باشیم.»

این سیاستمدار حزب کارگر گفت که رویکرد پایتخت در زمینه رسیدگی به خشونت ارتکابی علیه زنان و دختران را با ارائه لوایحی جدید برای رفع بی‌اعتمادی زنان به نظام قضایی کشور «بازسازی» خواهد کرد تا آنها راحت بتوانند پا پیش بگذارند و آزار به خود را گزارش کنند. آقای خان همچنین خواستار جرم‌انگاری آزار جنسی در اماکن عمومی شد.

این اظهارات بعد از نظرسنجی اخیر زنان سازمان ملل ابراز شد که نتیجه گرفت ۹۷ درصد زنان جوان در بریتانیا گفته‌اند آزار جنسی را تجربه کرده‌‌اند، و ۸۰ درصد گزارش کرده‌اند که آزار جنسی را در اماکن عمومی تجربه کرده‌اند.

محققانی که این نظرسنجی را از بیش از هزار زن ۱۸ تا ۲۴ ساله انجام دادند، دریافتند که آزار جنسی شامل لمس ناخواسته، تعقیب شدن، و اجبار به انجام امور جنسی بوده است.

شهردار از تمهیدات جدید خود در «داروخانه نیوهام» پرده خواهد برداشت که بخشی از کلمه رمزی برای ارائه «خط تماس تلفنی» به قربانیان خشونت خانگی است که با محدودیت‌های قرنطینه نیز دچار رنجی مضاعف شده‌اند.

این طرح جدید که در اوایل سال جاری میلادی کلید خورد، به قربانیانی که در خانه با شریک عاطفی خشن خود گیر افتاده‌اند، اجازه می‌دهد مخفیانه از طریق تماس با این خط درخواست کمک کنند. اگر یک قربانی خواستار ANI («نیاز به اقدام فوری» action needed immediately) باشد، یک کارمند تعلیم دیده درمانگاه به آنها خواهد گفت به جایی تنها در خانه بروند تا او بتواند به آنها کمک کند، یا با سرویس مبارزه با خشونت خانگی یا با پلیس تماس بگیرند.

آقای خان تمهیداتی را شامل مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ایمن‌تر و نیز طرح‌هایی برای بهبود نور اماکن عمومی در شب، ارائه خواهد کرد تا به زنان اجازه دهد شب‌ها آزادانه در خیابان‌های شهر قدم می‌زنند. شهردار همچنین از تدریس رابطه عاطفی به کودکان در مدارس ابتدایی و تدریس رابطه جنسی به دانش‌آموزان مقطع دبیرستان حمایت کرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی