شماره تلفن‌ همراه نخست وزیر بریتانیا ۱۵ سال در اینترنت در دسترس عموم بود

خودداری نخست وزیر از تغییر شماره تلفنش موجب بروز آشفتگی در داخل دفتر نخست وزیری شده است

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا- JUSTIN TALLIS / AFP

۱۵ سال در دسترس بودن شماره تلفن همراه بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در فضای مجازی، به این نگرانی در دفتر نخست‌وزیری دامن زده است که جزئیات تماس‌های او به میزان وسیعی در اینترنت پخش شده باشد.

گفته شده است که جزئیات امنیتی ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ در لندن، دفتر نخست وزیری بریتانیا، در پی افشای این موضوع و در میانه نگرانی‌ها از این که چند نفر تاکنون مستقیم با او تماس گرفته‌اند، درگیر بوده است. نخست وزیر تا شامگاه پنجشنبه همچنان از این شماره استفاده می‌کرد.

گزارش شده است که سایمون کیس، از مسئولان دولتی ارشد بریتانیا، پیشتر از آقای جانسون خواسته بود که شماره تلفن خود را به دلیل سادگی برقراری تماس از سوی لابی‌گرها، شخصیت‌های تجاری و دیگران با او، عوض کند. حال مشخص شده است که نخست وزیر این توصیه را نادیده گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر گزارش‌ها، خودداری نخست وزیر از تغییر شماره تلفنش موجب بروز آشفتگی در داخل دفتر نخست وزیری شده است. اهمیت این موضوع  پس از افشای خبر لابی‌گری جیمز دایسون میلیاردر که شخصا در مورد یک مسئله مالیاتی به او پیامک فرستاده بود، افزایش یافته است.

کاربران اینترنت قادر بوده‌اند شماره مستقیم نخست وزیر را در یک بیانیه مطبوعاتی به تاریخ ۲۰۰۶ که ایندیپندنت به آن دست یافته است، پیدا کنند. با وجود گذشت بیش از یک دهه، پروفایل نخست وزیر با همان شماره در واتس‌اپ نیز هنوز همان تصویر و پیام «درباره» صاحب حساب کاربری را دارد که از قبل در این برنامک ثبت شده بود.

لرد ریکتس، مشاور امنیت ملی سابق بریتانیا، گفت:«به نفع خود آقای جانسون است که بیش از آنچه اکنون به نظر می‌رسد، از نظر دیجیتالی در امان باشد.»

او در گفت‌وگویی با برنامه «امروز» رادیو ۴ بی‌بی‌سی، گفت: «من در واقع در مورد سیاستمداران ارشد در موقعیت‌های حساس صحبت می‌کنم، که مکالمات تلفنی آن‌ها ممکن است محتوای حساسی داشته باشد، مطالب تجاری حساسی را در برگیرد ... یا شامل گفت‌وگو با رهبران خارجی باشد.»