شباهت تصاویر مرکز آموزش نیروی دریایی آمریکا به صحنه‌ای از فیلم مردان سیاه‌پوش

صندلی تخم مرغی، آفریده یک طراح دانمارکی، اولین بار در سال ۱۹۶۸ رونمایی شد

صندلی‌های مرکز آموزش نیروی دریایی ایالات‌متحده مشابه صندلی ویل اسمیت در فیلم «مردان سیاه‌پوش» است - توییتر USSOCOM

تصاویری که حساب توییتر ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات‌متحده به اشتراک گذاشته شده است، نشان‌دهنده شباهت‌ زیاد برخی از تزئینات داخلی مرکز آموزش نیروی دریایی ایالات‌متحده با ستاد «مردان سیاه‌پوش» در فیلمی با این نام با بازی ویل اسمیت و تامی لی جونز است.

برخی از کاربران توییتر، با مشاهده صندلی‌های تخم‌مرغی مرکز آموزش مهارت‌های انسانی در ستاد فرماندهی جنگ ویژه نیروی دریایی، بر آن شدند تا آنجا را با فیلم یادشده ساخت سال ۱۹۹۷ مقایسه کنند.

ستاد فرماندهی جنگ ویژه دریایی، در پایگاه تجهیزات دریایی خاکی-آبی کرونادو نزدیک سن دیگو در جنوب کالیفرنیا واقع شده است.

صندلی‌های موجود در این تأسیسات دریایی، تقریبا شبیه همان صندلی‌هایی هستند که ویل اسمیت، در نقش یک کارآگاه شهر نیویورک به نام جیمز ادواردز، در [صحنه‌ای مهم از] فیلم [مردان سیاه‌پوش] بر آن نشسته بود. در آن فیلم، شخصیت یاد شده قصد داشت به سازمان پلیس‌ مخفی که بیگانگان فضایی روی زمین را زیر نظر داشت، بپیوندند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در صحنه‌ای از این فیلم، کارآگاه ادواردز به همراه گروهی از مردان در لباس نظامی، به تصویر کشیده می‌شود. برای امتحان ورودی، ادواردز، در حالی که برای تقلب چیزهای را روی ‌تکه‌کاغذی می‌نویسد، با حالتی نه چندان خوشایند روی صندلی‌های تخم‌مرغی نشسته است. کارآگاه سپس با زحمت خود را از صندلی بلند می‌کند و در حالی که مردان در لباس نظامی به او خیره ‌شده‌اند، یک میز پذیرایی سنگین را با صدای گوشخراشی روی زمین می‌کشد.

یک نفر در توییتر نوشت: «اوه وای! این عکس واقعی است. »

یکی دیگر دو عکس دیگر را توییت کرد:

یکی از کاربران توییتر نوشت: «این یکی از بزرگترین صحنه‌های تاریخ فیلم است و اکنون به صحنه‌ای واقعی بدل شده است. امیدوارم که یک میز پذیرایی را نیز در وسط اتاق دور از دسترس همه صندلی‌ها گذاشته باشند.»

بنا بر اعلام حساب توییتر ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده، «ویلیام لشر، معاون عملیات نیروی دریایی، هفته گذشته در بازدید [ از ستاد فرماندهی جنگ ویژه نیروی دریایی]، از مرکز آموزش مهارت‌های انسانی هم دیدن کرد تا چگونگی ارزیابی و توسعه ویژگی‌های شخصیتی‌، شناختی و رهبری نیروی انسانی این سازمان را بررسی کند.»

یکی دیگر از کاربران توییتر نوشت: «من دوست دارم بدانم که این طراحی داخلی چه فرایندی را طی کرده است. به خصوص می‌خواهم بدانم که طراح مربوطه، از افسر فرمانده [۶۰ ساله] خود که «آن فیلم را ندیده»، چقدر جایزه گرفته است.»

صندلی تخم‌مرغی اوالیا (Ovalia) هم در فیلم «مردان سیاه‌پوش» و هم در دنباله آن، «مردان سیاه پوش ۲»،  ساخت سال ۲۰۰۲ در صحنه‌‌‌هایی دیده می‌شود. این صندلی که هنریک تور-لارسن (Henrik Thor-Larsen) دانمارکی آن را طراحی کرده، اولین بار در سال ۱۹۶۸ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان