میلیاردری که مایه متلک‌پرانی و تمسخر دیگران شد

مالک تسلا قرار است این هفته در کنار مایلی سایرس میزبان برنامه طنز «شنبه شب» باشد

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا - REUTERS/Mike Blake

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مهندس ارشد اسپیس‌اکس، که برای اولین حضور خود به عنوان میزبان در برنامه زنده «سَتِردِی نایت لایو» (شنبه شب زنده) در هشتم ماه مه آماده می‌شود، در حساب کاربری خود در توییتر از دیگران خواسته است تا برایش لطیفه و گفته‌های فکاهی بفرستند. این درخواست باعث شده که ماسک هدف متلک و شوخی کاربران قرار گیرد.

ماسک در توییت‌های بعدی‌اش ایده‌هایی می‌دهد از جمله: «جیمز باند آگاه»، «مرد طنز تلخ – که با طنز تلخش تبهکاران را شکست می‌دهد» و «بچه کوسه و محفظه کوسه‌ها (اشاره به دو برنامه تلویزیونی) ادغام می‌شوند تا محفظه بچه کوسه را تشکیل دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از کاربران توییتر که در میان آنها کریس رِد، کمدین برنامه‌های «شنبه شب»، دیده می‌شود در انتقاد از ماسک از او خواسته است که از به کار بردن واژه «ایده‌های فکاهی» به ایده‌هایش بپرهیزد.

یک کاربر ایده‌ای فکاهی در مورد ماسک داده که در آن ایده او را ترغیب به شرکت در پادکست جو روگان کرده و «تشویقش می‌کند مواد مخدر قوی‌تر و قوی‌تری مصرف کند». این اشاره‌ای است به شرکت ماسک در شوی روگان در سال ۲۰۱۸ که در آن آقای ماسک علنا سیگار ماری جوانا می‌کشید و ویسکی می‌نوشید. 

یک کاربر دیگر داستانی را در اشاره به فیلم فضایی سال ۲۰۱۵ پیشنهاد کرده که در آن ماسک با «مت دیمن که مشغول رسیدگی به باغ سیب‌زمینی‌اش در مریخ است مصاحبه می‌کند».

اما برخی از کاربران ضمن اشاره به سابقه اظهارات ماسک در مورد انکار وجود کووید و شرایط کار در شرکت تسلا از انتخاب او برای میزبانی شوی «شنبه شب» انتقاد کرده‌اند.

ایده چند فکاهی را برای برنامه «شنبه شب زنده» بدهید. چکار کنم؟

- ایلان ماسک (@ایلان ماسک) ۱ مه ۲۰۲۱ 

 

در پی اعلام این خبر که ایلان ماسک میزبانی شوی «شنبه شب» را در کنار مایلی سایرس در روز هشتم مه بر عهده خواهد داشت، بوئِت یَنگ، کمدین در اینستاگرام، یک ایموجی اخم‌آلود پست کرد و در پست دیگری محتوای توییت آقای ماسک را به مضمون اینکه «ببینیم برنامه زنده شنبه شب تا چه حد زنده است» زیر سوال برد.

نخست توییت‌های ای ام (ایلان ماسک) را پرمزاح (با استفاده از ایموجی خنده) می‌بینم.

-کریس ردیت (@ردیت سِد ایت) ۲ام مه ۲۰۲۱

اِدی براینت، کمدین دیگری که برای شوی «شنبه شب» کار می‌کند نیز توییتی از سناتور برنی سندرز پست کرده که در آن عدم تساوی اقتصادی در آمریکا را یک «اهانت اخلاقی» توصیف کرده و از فهرست ۵۰ نفر از ثروتمندترین افراد ایالات متحده که ایلان ماسک هم جزو آن است، انتقاد کرده است.

تو در مورد جو روگان (شوخی پیشنهادی یک کاربر برای ماسک)، اما او مرتبا ترغیبت می‌کند مواد مخدر قوی‌تری مصرف کنی.

-راستی کِیج (@آر اس تی وای سی جی) ۲ام مه ۲۰۲۱

ظاهرا به اعضای ثابت برنامه گفته شده مجبور نیستند در برنامه هشتم ماه مه در کنار ماسک ظاهر شوند.

© The Independent

بیشتر از زندگی