کریمی قدوسی: خواهرزاده روحانی با سرویس جاسوسی بریتانیا در ارتباط بود

«زمانی که واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود از ادمین‌های کانال آمدنیوز حمایت می‌کرد»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواهرزاده روحانی را متهم به جاسوسی کرد - عکس از مهر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که یکی از پرونده‌های مهم در نهاد ریاست جمهوری نفوذ سازمان اطلاعات بریتانیا (MI6) از طریق خواهرزاده رئیس‌جمهور (اسماعیل سماوی ) بود.

به گزارش رکنا، کریمی قدوسی در این باره گفت که این سرویس جاسوسی با خواهرزاده روحانی به طور دائم ارتباط داشته و خط و مشی و مواضع رئیس‌جمهور را به وی دیکته کرده است.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که قوه قضائیه درباره این پرونده به مردم اطلاع‌رسانی و واکنش رئیس‌جمهور در این پرونده را اعلام کند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ادعای ارتباط واعظی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات از ادمین‌های آمدنیوز گفت: «زمانی که آقای واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود از ادمین‌های کانال معاند آمدنیوز حمایت می‌کرد و بعد دیدیم که نه‌تنها برخوردی با واعظی نشد بلکه وی در نهاد ریاست‌جمهوری به‌عنوان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مشغول به کار شد.»

اتهامات این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به دولت روحانی به همین جا ختم نشد. اگرچه دولت هنوز به این سخنان پاسخی نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریمی قدوسی که با بولتن نیوز مصاحبه کرده، در بخش دیگری از سخنانش معاونت‌های رئیس‌جمهوری ایران را یکی از «درگاه‌های نفوذ» عنوان کرد و افزود عبدالرسول دری اصفهانی که متهم به جاسوسی است نیز توسط محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به تیم مذاکره معرفی شد و با جاسوسی خود ضربات سنگینی به نظام وارد کرد.

این نماینده مجلس درباره پرونده کاووس سید امامی را که متهم به جاسوسی بوده را از افراد نزدیک به حسام‌الدین آشنا معرفی کرد.

آشنا اخیراً و در پی افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف، از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برکنار شد.

حدود چهار سال پیش گروهی از فعالان محیط‌ زیست که برای «مؤسسه حیات‌وحش میراث پارسیان» کار می‌کردند، به اتهام جاسوسی دستگیر شدند. سپاه پاسداران مدعی است که اعضای این مؤسسه اطلاعات حساس محیط زیستی را برای دستگاه‌های اطلاعاتی «کشورهای متخاصم» جمع‌آوری کرده و با استفاده از دوربین‌‌های تله‌ای مشغول رصد برنامه موشک‌های بالستیک ایران بوده‌اند. 

طی سال‌های اخیر، ضعف امنیتی در مراقبت از چهره‌ها و مراکز مهم و استراتژیک ایران باعث شده تا تقابل و نزاع بین گروه‌های مختلف داخل حکومت افزایش یابد و هر گروه با متهم کردن گروه مقابل سعی در سلب مسئولیت از خود داشته باشد.

با این حال هنوز جمهوری اسلامی نتوانسته درباره سرقت اسناد هسته‌ای توسط اسرائیل، ترور محسن فخری‌زاده، انفجارهای مراکز هسته‌ای و افشای اطلاعات محرمانه نظام توضیح قابل قبولی ارائه کند.