گزارش رسانه‌های اسرائیل از حمله هکرهای ایرانی به «اچ ‌اند ‌ام»

هکرها تهدید کردند در صورت برآورده نشدن خواسته‌ها، اطلاعات مشتریان این فروشگاه را افشا می‌کنند

تصویر آرشیوی از فروشگاه اچ‌ اند ام-NICOLAS ASFOURI / AFP

رسانه‌های اسرائیل از حمله هکرهای ایرانی به «اچ‌اند‌ام» این کشور و تهدید به افشای اطلاعات مشتریان این فروشگاه خبر دادند.

تایمز اسرائیل می‌گوید گروهی که با نام «N3tw0rm» شناخته می‌شوند، هشدار دادند که ۱۱۰ گیگابایت از اطلاعات فروشگاه اچ‌اند‌ام در اسرائیل را هک کرده‌اند و در صورت برآورده نشدن خواسته‌ها، این اطلاعات را عمومی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هاآرتص نیز گزارش داد که تعدادی از شرکت‌هایی اسرائیلی شامل «وریتاس» هدف حمله‌های مشابهی قرار گرفته‌اند. در یک مورد هکرها سه بیت‌کوین درخواست کرده بودند که ارزش تقریبی آن ۱۵۰ هزار دلار است.

تایمز اسرائیل به نقل از کارشناسان می‌نویسد که N3tw0rm یک گروه هکر مرتبط با «Pay2Key» است که قبلا ادعای حمله به شرکت صنایع هوافضای اسرائیل و شرکت امنیت سایبریی «پورنوکس» را مطرح کرده بود.

شرکت چک‌پوینت که متخصص در زمینه امنیت سایبری است، نوامبر گذشته درباره حمله‌های گروه Pay2Key هشدار داده بود. این گروه به گونه‌ای در شبکه‌ها نفوذ می‌کند که کنترل داده‌ها را بر عهده می‌گیرد و سپس تهدید می‌کند که در صورتی که بیت‌کوین دریافت نکند، اطلاعات را افشار خواهد کرد. برخی بیت‌کوین‌های معامله شده نیز در داخل ایران ردیابی شده است.

اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که در آستانه روز قدس در ایران، حمله‌های سایبری علیه منافع اسرائیل افزایش یابد.

امسال روز قدس در فاصله نزدیکی به روز اورشلیم در اسرائیل برگزار می‌شود و در عین حال تنش‌ها بین ایران و اسرائیل افزایش یافته است.

بیشتر از جهان