منچستر یونایتد به رم رحم نکرد، فوتبال ایتالیا در پرتگاه

طوفان سرخ در نیمه دوم دامن تیم میهمان را گرفت و یونایتدی که شاید فقط آن را در زمان فرگوسن به یاد داریم بار دیگر زنده شد

میسون گرینوود مهاجم جوان تیم فوتبال منچستریونایتد - Paul ELLIS / AFP

بنا بر پیش‌بینی‌ها همه چیز درست از آب در آمد، اما شاید بهتر باشد که بگوییم فراتر از چیزی که کارشناسان و هواداران انتظار داشتند برای یونایتد رقم خورد. شکست سنگین آ.اس.رم در اولدترافورد آن هم با نتیجه ۶ بر ۲. در واقع باید گفت که تیم فوتبال رم درهم کوبیده شد و برای صعود به مرحله پایانی مسابقات دیگر شانسی نخواهد داشت و یونایتدی‌ها در بازی رفت کار را برای آنها یکسره کردند.

در ابتدا کار را منچستری‌ها بهتر آغاز کردند و مشخص بود که روی حرکات برونو فرناندز و مارکوس راشفورد حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. خبر خوب برای یونایتدی‌ها حضور کاوانی از ابتدا در ترکیب تیم بود و میسون گرینوود روی نیمکت گذاشته شده بود. داوید دخیا نیز مانند دیگر مسابقات اروپایی شانس حضور درون دوازه تیم یونایتد را پیدا کرده بود و امیدوار بود تا با درخشش در این مسابقه جایگاه سابق خود را پس بگیرد. یونایتد در همان ابتدا به سرعت توسط فرناندز به گل رسید و نشان داد که شب درخشانی را پیش رو خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما رمی‌ها پس از دریافت گل خیلی سریع به جریان بازی برگشتند و دو بار در عین ناباوری دروازه یونایتد را باز کردند و نیمه اول را با برد پشت سر گذاشتند. اما طوفان سرخ در نیمه دوم دامن تیم میهمان را گرفت و یونایتدی که شاید فقط آن را در زمان فرگوسن به یاد داریم بار دیگر زنده شد و توجه همگان را به خود جلب کرد. پاس‌های دقیق و سالم بازیکنان به یکدیگر و بردن بازی به کناره‌ها زمین خاطره بازی‌های درخشان یونایتد را دوباره زنده کرد. فرناندز و کاوانی در این مسابقه نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و هر کدام موفق به زدن ۲ گل شدند و دو پاس گل از فرناندز نشان داد که یک رونالدوی دیگر برای یونایتد در حال ظهور است. آنها بدون شک از ارکان اصلی موفقیت منچستر در این فصل از رقابت‌ها بوده‌اند.

یونایتد در نیمه دوم موفق شد ۵ گل به ثمر برساند و عملا رم در روی کاغذ هیچ شانسی برای صعود نخواهد داشت. حضور مخیتاریان و اسمالینگ نیز که سابقه حضور در یونایتد را نیز داشته‌اند نتوانست مانع از این شکست سنگین شود. اما سولسشر معتقد است که هنوز کار تمام نشده است و آنها برای بازی برگشت باید با تمام توان خود ظاهر شوند.

با حواشی به وجود آمده توسط سولسشر نسبت به صحبت‌هایی که او در خصوص تیم رم داشت، یونایتدی‌ها مطمئنا باید انتظار مهمان‌نوازی تندی از هواداران رم را در این شهر داشته باشند و این موضوع ممکن است در شیوه بازی آنها تاثیر منفی بگذارد. اما این نتیجه سنگین شکست فقط برای تیم فوتبال رم نبود.

این شکست سنگین نشان‌دهنده این موضوع است که فوتبال ایتالیا در رده باشگاهی چند سالی است که با یک افت شدیدی مواجه شده است و روزبه‌روز نیز این روند سیر صعودی پیدا می‌کند. حذف اینتر در مرحله گروهی و مقدماتی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و شکست یووه در مقابل تیم فوتبال پورتو نشان می‌دهد که لیگ فوتبال در ایتالیا نسبت به دیگر لیگ‌های معتبر در دنیا ضعیف‌تر شده و رو به سقوط است.

با توجه به سرمایه‌گذاری زیاد تیم‌های بزرگ در این کشور و حضور بازیکنان صاحب‌نام اما پا به سن گذاشته، نتیجه چیز دیگری رقم خورده است و آنها در مسابقات اروپایی چند سالی است که نماینده‌ای را در دیدارهای پایانی مسابقات نداشته‌اند و به نظر می‌رسد که فوتبال در این کشور در رده باشگاهی دچار افت محسوسی شده است و برای حضور قدرتمند در فوتبال اروپا نیاز به جذب بازیکنان جوان و نام‌آور فوتبال در این رشته را دارند.

بیشتر از ورزش