ترفند آندره آغاسی برای پیروزی بر حریف آلمانی

کلید موفقیت آغاسی، توانایی او در تشخیص جهت پرتاب توپ بکر، با توجه کردن به «نوک زبان» این حریف آلمانی بود

بوریس بکر (چپ) تنیسور آلمانی و آندره آغاسی- PIERRE VERDY / AFP

کلیپی [از فیلمی قدیمی] بازنشر شده است که در آن آندره آغاسی، ترفند غیرمعمول خود برای شکست رقیبش بوریس بکر را آشکار می‌کند.

آغاسی که هشت دوره قهرمان گرند اسلم بوده، در حالی بازنشسته شد که در مجموع ۱۰ بار در مقابل بکر (قهرمان شش دوره از همین مسابقات)، برنده و چهار بار بازنده شده بود. وی در سه دیدار اول خود مقابل این حریف آلمانی، شکست خورد. آغاسی آمریکایی، آغاز ضعیف رقابت خود با بکر را با هشت پیروزی پیاپی جبران کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلید موفقیت آغاسی، توانایی او در تشخیص جهت پرتاب توپ بکر، با توجه کردن به «نوک زبان» این حریف آلمانی بود.

آغاسی در سال ۲۰۱۷ به برنامه آن‌اسکریپتد گفته بود: «من متوجه حرکت غیرارادی او با زبانش شدم. شوخی نمی‌کنم. او طبق همان روال معمولش، خود را برای پرتاب توپ آماده می‌کرد و درست زمانی که می‌خواست توپ را پرتاب کند، زبان خود را بیرون می‌آورد. نوک زبانش یا وسط لب او بود یا در گوشه سمت چپ لب. اگر نوک زبانش، وسط لب بود، معلوم بود که می‌خواهد توپ را به وسط زمین یا به طرف من پرتاب کند اما اگر نوک زبان، گوشه لب بود، نشانه این بود که می‌خواهد توپ را دور از من پرتاب کند. سخت‌ترین قسمت کار، بازگرداندن توپ‌های او نبود. سخت‌ترین قسمت کار این بود که به او اجازه ندهم بفهمد که من می‌دانم. من مجبور بودم بیشتر وقت بازی در مقابل وسوسه خود برای پاسخ به توپ‌های او مقاومت کنم و تنها لحظه‌ای از اطلاعاتم استفاده کنم که می‌خواستم نتیجه بازی را برگردانم.»

آغاسی افزود که سرانجام او در جشنواره «اکتبرفست» این ماجرا را به بکر گفته است.

«ما بیرون رفتیم و با هم یک لیوان آبجو نوشیدیم و من نتوانستم این را فاش نکنم که راستی، آیا می‌دانستی که این کار را می‌کردی و جهت پرتاب توپ را لو می‌دادی؟»

«او داشت از صندلی می‌افتاد. به من گفت: من هر وقت از بازی به خانه برمی‌گشتم به همسرم می‌گفتم مثل این است که ذهن مرا می‌خواند. نمی‌دانستم که تو معنای نوک زبان مرا می‌فهمیدی.»

© The Independent

بیشتر از ورزش