روایت طائب از «طراحی عجیب دشمن» برای انتخابات: فتنه اکبر در راه است

این روحانی تندرو ادعا کرده است آمریکا در حال توطئه‌چینی و «طراحی آتش برای انتخابات ۱۴۰۰» ایران است

مهدی طائب،‌ فرمانده قرارگاه عمار- عکس از اقتصاد نیوز

مهدی طائب فرمانده قرار عمار روز جمعه در مورد آنچه او «طراحی عجیب دشمن» برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ایران خواند، و همچنین در راه بودن «فتنه اکبر» در کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این روحانی تندرو نزدیک به مجتبی خامنه‌ای در مراسمی در مازندران ادعا کرده است آمریکا در حال توطئه‌چینی و «طراحی آتش برای انتخابات ۱۴۰۰» ایران است.

واژه فتنه از سوی سران جمهوری اسلامی برای توصیف اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ استفاده شد و تندروها هر از گاهی، به ویژه پیش از انتخابات، درمورد تکرار آن هشدار می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طائب با اشاره به فایل صوتی جنجالی محمدجواد ظریف می‌گوید: «آقای وزیر امور خارجه، دنیا و امام‌ زمان را حل می‌کنیم به شرطی که دست از دست کِری دربیاوری. حاج قاسم دست در دست کِری نگذاشت.»

او بدون ذکر نام ظریف در ادامه اضافه کرد، «حرفی که منتشر شد از عمق دلی بود که بیرون ریخت. او گفت حاج قاسم مانع این بود که تحریم را برداریم. با حرف‌هایش همه فتنه بیان شد.»

قرارگاه عمار که از آن با عناوینی مانند قرارگاه فرهنگی عمار یا قرارگاه سایبری عمار یاد می‌شود، یک تشکل تندرو و پرنفوذ در جمهوری اسلامی است و برخی آن را به عنوان «دولت در سایه» جمهوری اسلامی می‌دانند.

انتشار فایل صوتی ظریف، که در روز ششم اسفند ۱۳۹۹ و در قالب برنامه‌ای با عنوان «تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید» ضبط شده بود، واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور به دنبال داشت.

او در این گفت‌وگو به سیاست خارجی جمهوری اسلامی، نقش سپاه پاسداران و روسیه در تخریب برجام و انتقاد از نادیده‌گرفتن منافع ملی از سوی قاسم سلیمانی فرمانده کشته شده نیروی قدس، اشاره کرده است.