عدم تمایل توتال فرانسه به بازگشت به ایران در وضعیت فعلی

توتال در پی خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها به فعالیت خود در ایران پایان داد

مدیر مالی شرکت نفت و انرژی توتال گفت به دلیل نامشخص بودن وضعیت تحریم‌ها بر ایران در حال حاضر در نظر ندارد به آن کشور بازگردد-MARTIN BUREAU / AFP

ژان پیر سبریر مدیر مالی شرکت نفت و انرژی توتال فرانسه روز پنجشنبه گفت این شرکت به دلیل نامشخص بودن وضعیت تحریم‌ها بر ایران، در حال حاضر در نظر ندارد به آن کشور بازگردد.

این غول فرانسوی انرژی جهان، پس از اجرای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ فعالیت خود را در ایران آغاز کرد، اما در پی خروج آمریکا از توافق و بازگشت تحریم‌ها، به فعالیت خود در ایران پایان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال اعلام رسمی دولت آمریکا به خروج از برجام در اردیبهشت ۱۳۹۷، بسیاری از شرکت‌های خارجی که پس از حصول برجام به ایران بازگشته بودند، از بیم تحریم‌ها ایران را ترک کردند.

توتال نیز که قبلا سابقه حضور در ایران را داشت و بزرگترین قرارداد گازی ایران پس از برجام را به ارزش ۴.۸ میلیارد دلار برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کرد، یکی از این شرکت‌ها بود.

با وجود جذابیت بازار ایران برای شرکت‌های فعال در حوزه انرژی، مشخص نبودن وضعیت تحریم‌ها، با وجود آغاز مذاکرات برای احیای برجام، مانعی برای تصمیم‌گیری شرکت‌های خارجی است.

دولت جو بایدن اعلام کرده است که قصد دارد در ازای پیروی کامل ایران از تعهدات هسته‌ای خود، به برجام بازگردد و مذاکرات غیرمستقیمی را با میانجیگری اتحادیه اروپا با ایران آغاز کرده است.

بیشتر از اقتصاد