تکرار حادثه مشابه کشته‌شدن جورج فلوید برای مرد لاتین‌تبار در آمریکا

 ماریو گونزالس ۲۶ ساله، پس از بازداشت به‌دست نیروهای پلیس آلامدا در ایالت کالیفرنیا، جان خود را از دست داد

ویدیوی ضبط‌شده به‌وسیله دوربین متصل به لباس مأموران پلیس نشان می‌دهد که در رخدادی مشابه با آن‌چه که به مرگ جورج فلوید منتهی شده بود، به‌زور نگه‌داشتن یک مرد جوان لاتین‌تبار در ایالت کالیفرنیای آمریکا به‌مدت بیش از پنج دقیقه بر روی زمین، به مرگ او منجر شده است.

بنابر گزارش‌ها، ماریو گونزالس، جوان لاتین‌تبار ۲۶ ساله، ۳۰ فروردین‌ماه (۱۹ آوریل) در شهر آلامدا در ایالت کالیفرنیای آمریکا پس از بازداشت به‌دست نیروهای پلیس، جان خود را از دست داد. پلیس در ابتدا علت مرگ او را «فوریت پزشکی» درپی «درگیری» اعلام کرده و قول انجام تحقیقات شفاف و مستقل درمورد حادثه را داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصاویر دوربین‌های متصل به لباس دو مأمور پلیس حاضر در صحنه بازداشت گونزالس که روز سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه منتشر شد، نشان می‌دهد مأموران پلیس قبل بی‌هوش شدن ماریو در پارک ابتدا او را به‌زور روی زمین می‌خوابانند و با قرار دادن زانوها و آرنج‌هایشان بر پشتش، به مدت بیش از پنج دقیقه او را در آن وضعیت نگه می‌دارند. بعد از بی‌هوش شدن گونزالس، پلیس‌ها برای احیای او تلاش می‌کنند، اما او بعدتر در بیمارستان جان سپرد. 

خانواده ماریو گونزالس پس از دیدن ویدیوهای مربوط به صحنه بازداشت، توضیح اولیه پلیس درمورد دلیل مرگ را به‌طور جدی رد کردند و خواستار رسیدگی «عادلانه» به این پرونده شدند. ژراردو گونزالس، برادر ماریو، در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرد: «پلیس آمریکا برادرم را کشته است، به همان روشی که جورج فلوید را کشت.  

جورج فلوید یک شهروند سیاهپوست آمریکایی بود که کشته‌شدنش در اثر خشونت پلیس، در ماه مه سال گذشته هنگام بازداشت در شهر مینیاپولیس آمریکا، اعتراض‌های گسترده و درمواردی خشونت‌آمیز در سراسر آمریکا و جهان درپی داشت. تصاویر منتشرشده نشان می‌داد که درک شووین، مامور بازداشت‌کننده فلوید، زانویش را به‌مدت ۹ دقیقه روی گردن فلوید گذاشته بود، که همین باعث مرگ او شد. شووین به‌تازگی در دادگاه نیز مجرم شناخته شد و حکمش به‌زودی اعلام می‌شود. 

بیشتر از جهان