سقوط چند پله‌ای میلان در سری آ ایتالیا

تیم فوتبال اینتر در صورت پیروزی در بازی روز شنبه مقابل کروتونه و نتیجه نگرفتن آتالانتا می‌تواند قهرمانی خود را در سن سیرو جشن بگیرد

فرانک کسیه هافبک تیم فوتبال میلان - Filippo MONTEFORTE / AFP

در حالی که تیم میلان در این فصل از رقابت‌ها فراتر از ممکن ظاهر شد و حتی تا اواسط فصل مسابقات سری آ ایتالیا در سال جاری در صدر جدول قرار داشت ناگهان دچار افتی محسوس شد و صدر جدول و نبرد قهرمانی را به تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا، تیم همشهری واگذار کرده است.

میلان در بازی حساس هفته سی‌وسوم سری آ ایتالیا در ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف لاتزیو رفت. این مسابقه برای هردو تیم بسیار حائز اهمیت بود و هر دو تیم می‌دانستند که برد در این مسابقه می‌تواند شانس دریافت سهمیه لیگ قهرمانان را برای آنها کماکان زنده نگه دارد. میلانی‌ها در دیدار قبلی خود مقابل ساسولو نیز مغلوب شده بودند و دوست نداشتند باخت دیگری را تجربه کنند. میلان برای برگشتن به رده دوم جدول و کم کردن فاصله خود با اینتر فقط به پیروزی در این دیدار حساس احتیاج داشت و فاصله امتیازی کم آنها با سه تیم آتالانتا، ناپولی و یووه استرس را در تیم میلان تشدید کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چیزی از آغاز مسابقه نگذشته بود که لاتزیو توسط کوره آ به گل رسید و شرایط را برای میلان سخت‌تر کرد. میلانی‌ها در ادامه نیمه نخست جریان کار را در اختیار گرفتند اما حملات آنها راه به جایی نبرد. در نیمه دوم بازهم این لاتزیو بود که خیلی زود دوباره توسط کوره آ به گل دوم رسید و در ادامه بازی را در اختیار گرفت و موفق شد در دقایق پایانی بازی گل سوم را نیز توسط ایموبیله به ثمر برساند و در رقابتی که هیچ کار خاصی از مانزوکیچ که به جای زلاتان در ترکیب اصلی قرار گرفته بود بر نیامد، لاتزیو پیروز این مسابقه بود.

تیم میلان با قبول این شکست تا رده پنجم جدول سقوط کرد و پایین‌تر از آتالانتا، ناپولی و یووه قرار گرفت و حتی شاید در لیگ قهرمانان فصل بعد نیز حضور نداشته باشد. فاصله امتیازی بین چهار تیم بالای جدولی به اندازه‌ای کم شده است که هر هفته احتمال جابه‌جا شدن تیم‌ها بسیار زیاد است. بدین ترتیب تیم فوتبال اینتر در صورت پیروزی در بازی روز شنبه مقابل کروتونه و نتیجه نگرفتن آتالانتا می‌تواند قهرمانی خود را در سن سیرو جشن بگیرد.

اما شاید یکی از دلایل افت تیم فوتبال آ.ث. میلان مصدومیت و محرومیت‌های زلاتان ابراهیموویچ باشد که در بازی‌های حساس، جایی که تیم میلان به او احتیاج مبرم داشت، غایب بود. البته ناگفته نماند که زلاتان تا اینجای کار هم برای تیم فوتبال میلان فوق‌العاده کار کرده است و در ۳۹ سالگی یکی از بهترین مهاجمان و گلزنان سری آ نیز به شمار می‌رود. او به تازگی نیز قرارداد خود را با تیم فوتبال میلان به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده است.

به تازگی نیز اتهام بزرگی به وی نسبت داده شده است که او مقررات شرط‌بندی را نقض کرده است و از این موضوع نفع مالی می‌برد. در صورت ثابت شدن این موضوع او با محرومیتی سنگین مواجه خواهد شد. یوفا در بیانیه‌ای این موضوع را عنوان کرده است وگفته می‌شود تحقیقات در این مورد در جریان است. گفته می‌شود او مالکیت مقداری از یک شرکت شرط‌بندی در کشور مالت را به عهده دارد.

اما پیولی نیز معتقد است که میلان تیم بزرگی است و بازیکنان این تیم تمام تلاش خود را در ادامه مسابقات انجام خواهند داد و ابراز اطمینان کرد که در پایان فصل در جمع چهار تیم پایانی حضور خواهند داشت.

بیشتر از ورزش