سکوت خامنه‌ای و دفتر او در مقابل تقاضای مناظره فائزه هاشمی

‏سخنان بی پرده فائزه هاشمی باعث شده تا در روزهای اخیر حملاتی علیه وی از سوی نیروهای موسوم به «ارزشی» در فضای مجازی رخ دهد

فائزه هاشمی در دادگاه روزنامه زن- AFP

با وجود گذشت بیش از یک هفته از پیشنهاد فائزه هاشمی برای مناظره با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ، دفتر خامنه‌ای در مقابل این تقاضا سکوت کرده و واکنشی به آن نشان نداده است.

‏فائزه هاشمی هفته گذشته در مصاحبه با برنامه «تنگنا» از مجموعه رسانه‌ای دیدار، در پاسخ به این سؤال که چه کسی را به مناظره دعوت می‌کنید گفت که من ترجیح می‌دهم با خود آقای خامنه‌ای به‌صورت رو در رو در مورد سیاست داخلی و به خصوص در مورد سیاست خارجی گفتگو کنم تا شاید اثر بگذارد و بتوان اصلاحی در کشور ایجاد کرد.

‏فائزه هاشمی همچنین روز سه شنبه ۲۴ فروردین با حضور در «کلاب هاوس» اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت نخواهد کرد و رای نخواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

‏سخنان بی پرده فائزه هاشمی باعث شده تا در روزهای اخیر حملاتی علیه وی از سوی نیروهای موسوم به «ارزشی» در فضای مجازی رخ دهد.

‏پس از آن ویدئویی منتشر شد که در آن یک دختر نوجوان با تمسخر فائزه هاشمی را به مناظره دعوت می‌کرد.

‏این دختر نوجوان بعد از پذیرش مناظره از سوی فائزه هاشمی از موضع خود کوتاه آمد و با بهانه کردن اینکه فصل امتحانات است و وقت مناظره ندارد، اعلام کرد می‌خواهم درس بخوانم تا «عاقبت به شر» نشوم.

‏این سخنان واکنش کاربران مجازی را به همراه داشت. برخی با انتقاد از مادر این دختر نوجوان، معتقدند که خانواده او سلامت بهداشت و روان او را با وارد کردن وی به مسائلی بالاتر از فهم او، دچار آسیب کرده‌اند.

برخی دیگر از کاربران هم نوشته‌اند که سابقه استفاده از کودکان و نوجوانان به عنوان ابزار تبلیغاتی در جمهوری اسلامی عمری به درازی عمر خود جمهوری اسلامی دارد و از ابتدای انقلاب و جنگ ایران و عراق، کودکان بخشی از ابزارهای سیاسی و تبلیغاتی بوده‌اند.