پادشاه عربستان سعودی: هدف، رسیدن به ۵۰ درصد انرژی پاک تا ده سال دیگر

«افزایش همکاری‌های بین‌المللی، راه‌حل صحیحی برای تغییرات اقلیمی است»

 

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی گفت که دستیابی به توسعه پایدار مستلزم روش‌شناسی گسترده‌ای است- SPA / AFP

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی گفت که دستیابی به توسعه پایدار مستلزم روش‌شناسی گسترده‌ای است که شرایط مختلف در سراسر جهان را در نظر بگیرد و راه حل بحران تغییرات اقلیمی، افزایش همکاری‌های بین‌المللی است.

به گزارش العربیه، او روز پنجشنبه در سخنانش در جریان نشست مجازی بین‌المللی تغییرات اقلیمی از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری این نشست تشکر کرد و گفت که تغییرات اقلیمی کل حیات را در کره زمین تهدید می‌کند و محدود به مرزهای سیاسی نیست.

ملک سلمان افزود: «مطابق چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، ما مجموعه‌ای از راهبردها و قوانین را به اجرا گذاشته‌ایم تا در آن سال، نیمی از نیازهای انرژی کشور از انرژی‌های پاک به دست آید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که افزایش همکاری‌های بین‌المللی، راه حل صحیحی برای تغییرات اقلیمی است. به گفته ملک سلمان، عربستان سعودی دو ابتکار بین المللی برای کاهش فرسایش خاک و حفاظت از صخره‌های مرجانی به گروه جی۲۰ ارائه کرده است.

پیشتر، ولیعهد عربستان سعودی از «ابتکار سبز عربستان سعودی» و «ابتکار سبز خاورمیانه» که هر دو به منظور محافظت از سرزمین‌های عربستان و منطقه تهیه و تنظیم شده، رونمایی کرد.

شاهزاده محمد بن سلمان هنگام اعلام کلیات این دو برنامه گفت «به عنوان تولیدکننده پیشرو نفت جهان، ما کاملا از مسئولیت خودمان در پیشبرد مبارزه با تغییرات اقلیمی آگاهیم، و با توجه به نقش پیشرو ما در برقراری ثبات در بازار انرژی در عصر نفت و گاز، ما برای رهبری در عصر سبز آتی پیشرو دست به کار خواهیم شد.»

این برنامه‌ها شامل چند طرح بلندپروازانه است، از جمله کاشت ۱۰ میلیارد اصله درخت در داخل عربستان سعودی ظرف چند دهه آینده، که معادل احیای حدود ۴۰ میلیون هکتار اراضی بایر خواهد بود.

پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرده است برای انتقال دانش و به اشتراک گذاشتن تجربیات، با شرکای منطقه‌ای همکاری خواهد کرد.

بیشتر از جهان