اینستاگرام پیام‌های توهین‌آمیز را فیلتر می‌کند

اینستاگرام فهرستی از کلمات، عبارت‌ها و شکلک‌هایی که مسدود می‌شوند تهیه کرده است

در به‌روز‌رسانی جدید اینستاگرام، کاربران بلاک‌شده امکان مزاحمت مجدد با استفاده از حساب جدید را نخواهند داشت‌ـ Photo by Pixabay from Pexels

اینستاگرام اعلام کرده است از این پس، پیام‌های حاوی کلمات ناشایست را به‌طور خودکار فیلتر می‌کند.

اینستاگرام، که در مالکیت فیس‌بوک است، در این به‌روزرسانی جدید بر درخواست‌های مستقیم تمرکز خواهد داشت، نه خود پیام‌ها. بنا بر اعلام اینستاگرام، در حالی كه معمولا مکالمه مستقیم بین دوستان انجام می‌شود، هر کاربری می‌تواند پیام مستقیم بفرستد و احتمال این‌که حاوی محتوای توهین‌آمیز باشد بیشتر است.

نظارت بر پیام‌های مستقیم به‌ اندازه نظارت بر پست‌ها و نظرها نخواهد بود و برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، بر پیام‌های خصوصی اعمال نظارت فعالی نخواهد شد. با این حال، این شرکت می‌گوید ابزارهای نظارتی برای همه نوع محتوای ارسالی یکسان خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اینستاگرام اعلام کرده است برای تهیه فهرستی از کلمات، عبارت‌ها و شکلک‌های توهین‌آمیز، با سازمان‌هایی که علیه تبعیض و متلک‌پراکنی فعالیت دارند همکاری کرده است تا فهرستی مشخص برای فیلتر محتوای ناشایست در اختیار داشته باشد. کاربران نیز این امکان را دارند کلمات و عبارت‌های موردنظرشان را برای فیلتر شدن پیام‌ها، به فهرست اضافه کنند. ایندیپندنت در تماس با اینستاگرام، درخواست کرده است به این فهرست دسترسی داشته باشد.

قرار است تمام درخواست‌های پیام مستقیم که حاوی کلمه ناشایست باشند، در پوشه‌ای جداگانه پنهان شوند. اگر کاربر آن پوشه را باز کند، متن همچنان پنهان خواهد ماند تا زمانی که کاربر روی آن کلیک کند. سپس، امکان پذیرش، حذف یا گزارش پیام را خواهد داشت.

بنا بر اعلام اینستاگرام، فیلتر پیام‌ها روی دستگاه کاربر انجام می‌شود و اطلاعات به سرورهای اینستاگرام فرستاده نمی‌شود، مگر این‌که کاربر تصمیم بگیرد پیام را گزارش کند. این ویژگی جدید در هفته‌های آتی در چند کشور فعال خواهد شد.

علاوه بر این فیلتر جدید، اینستاگرام همچنین قرار است ابزار بلاک کردن را نیز بهبود ببخشد. پیش از این، وقتی کسی را در اینستاگرام بلاک می‌کردید، این امکان برای او وجود داشت که حساب کاربری جدیدی باز کند و دوباره مزاحم شود. اینک اینستاگرام این امکان را فراهم می‌کند که پیشدستانه همه حساب‌هایی که فرد مزاحم خواهد ساخت بلاک شود.

این ویژگی در چند هفته آینده در سطح جهانی فعال خواهد شد. ایندیپندنت از اینستاگرام خواسته است اطلاعات بیشتری درباره روش شناسایی حساب‌های جدید کاربر بلاک‌شده ارائه کند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی