مذاکره تلفنی وزیران خارجه بحرین و اسرائیل درباره همکاری‌های مشترک

راه‌های همکاری دوجانبه در مقابله با کووید-۱۹ و نگرانی بین‌المللی درباره همه‌گیری ویروس کرونا از جمله مباحث وزیران خارجه بحرین و اسرائیل بود

عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین-MENAHEM KAHANA/ AFP

مقام‌های بحرین و اسرائیل روز سه‌شنبه درباره ابعاد همکاری دوجانبه مشترک و تلاش‌ها برای تقویت مناسبات دو کشور گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری بحرین گفت که تماس تلفنی روز سه‌شنبه، میان عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه این کشور و گابی اشکنازی، همتای اسرائیلی‌اش، صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری بحرین، در این تماس تلفنی «ابعاد همکاری‌های د‌وجانبه و تلاش برای تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، و همچنین پیشرفت به دست آمده برای ایجاد مناسبات سازنده در جهت منافع دو طرف» مورد بحث قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری بحرین همچنین گفت که «راه‌های همکاری دوجانبه و همکاری مشترک در مقابله با کووید-۱۹ و نگرانی مشترک بین‌المللی درباره همه‌گیری ویروس کرونا» از جمله مباحثی بود که وزیران خارجه بحرین و اسرائیل درباره آن‌ها صحبت کردند.

مقام‌های دو کشور بحرین و اسرائیل قبلا بر لزوم پیش‌ بردن روابط و بهبود صلح و ثبات در منطقه تاکید کرده بودند.

بحرین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۰ روابط دیپلماتیک خود را رسما برقرار کردند. این قرارداد صلح به میانجی‌گری دولت آمریکا به ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و در چارچوب پیمان ابراهیم امضا شد و طی آن، غیر از بحرین، کشورهای امارات متحده عربی، مراکش و سودان نیز با اسرائیل رابطه دیپلماتیک برقرار کردند.