نیکوتین سیگارهای آمریکایی کاهش می‌یابد؟

کاخ سفید در نظر دارد، شرکت‌های دخانیات را وادار کند که سطح نیکوتین محصولاتشان را تا حدی کاهش دهند که اعتیادآور نباشند یا کمترین اعتیادآوری را داشته باشند

سالانه ۴۸۰ هزار نفر در ایالات متحده به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند - JOE KLAMAR / AFP

دولت بایدن قصد دارد شرکت‌های دخانیات را وادار کند سطح نیکوتین موجود در سیگارها را کاهش دهند.

بر اساس گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، کاخ سفید در نظر دارد با اجرایی کردن یک قانون، شرکت‌های دخانیات را وادار کند که مقدار نیکوتین محصولاتشان را تا حدی کاهش دهند که اعتیادآور نباشند یا کمترین اعتیادآوری را داشته باشند.

بنا بر گزارش‌ها کاخ سفید همچنین در نظر دارد فرآورده‌های حاوی جوهر نعنا را به کلی ممنوع کند زیرا مدت‌ها است که مشخص شده روی آوردن جوانان به دود با مصرف این محصولات شروع می‌شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده که مرجع تنظیم مقررات دخانیات است باید در تاریخ ۲۹ آوریل در دادگاه به طومار درخواست شهروندان برای ممنوعیت فرآورده‌های  دارای جوهر نعنا پاسخ دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش روزنامه واشینگتن پست، منابع آگاه این سازمان می‌گویند ممنوعیت سیگارهای دارای جوهر نعنا و سیگارهای کوچک حامیان زیادی دارد.

در قانون مهار دخانیات مصوب سال ۲۰۰۹ سیگارهای دارای طعم‌دهنده‌های ادویه‌ای، میوه‌ای و آب‌نباتی به دلیلی جذابیتشان برای کودکان ممنوع شده است اما در آن از جوهر نعنا نامی به میان نیامده است.

بر اساس برآورد سازمان غذا و داروی ایالات متحده در این کشور بیش از ۱۹ میلیون نفر مصرف‌کننده سیگارهای دارای جوهر نعنا وجود دارد که اکثریت‌ چشم‌گیری از آنها آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار هستند.

این سازمان دولتی گفته نیکوتین به خودی خود عامل سرطان، بیماری‌های ریوی یا قلبی نیست ولی باعث اعتیاد به مصرف سیگار می‌شود که مرگ‌ومیر سالانه ۴۸۰ هزار نفر در ایالات متحده به آن ربط دارد.

پس از انتشار خبر ممنوعیت احتمالی سیگارهای حاوی جوهر نعنا در روز دوشنبه ارزش سهام شرکت‌های دخانیات به شدت افت کرد؛ به طوری که ارزش سهام شرکت آلتیرا بیش از ۶ درصد، شرکت دخانیات بریتانیا آمریکا ۲ درصد و فیلیپ موریس اینترنشنال بیش از یک درصد کاهش یافت.

جورج پارمن، سخنگوی شرکت آلتیرا، گفت: هر اقدام سازمان غذا و دارو باید بر اساس شواهد علمی باشد و پیامدهای واقعی آن را مثل رشد بازارهای غیرقانونی و لطمه دیدن صدها هزار شغل از بخش کشاورزی تا فروشگاه‌های محلی سراسر کشور را در نظر بگیرند.

© The Independent

بیشتر از جهان