کجا برای سفر امن است؟ از نقشه هوشمند بپرسید

با افزایش مایه‌کوبی، ممنوعیت‌های مسافرتی در کشورهای توریستی کمتر می‌شود

اگر کشوری به رنگ سبز تیره باشد یعنی سفر به آن آزاد است- عکس تزئنی از Pixabay

نقشه تعاملی جدیدی به مسافران کمک می‌کند تا بعد از لغو محدودیت‌ سفرهای بین‌المللی آسان‌تر بتوانند مقصدهای سفر را شناسایی کنند.

این نقشه را شرکت شرپا که در شناسایی مقاصد سفر تخصص دارد، تدوین کرده است. کاربر می‌تواند مقصد سفر را در این نقشه مشخص کند (مثلا بریتانیا) و سپس ببیند بر اساس مقررات گردشگری از چه مبداهایی می‌توان به آن جا سفر کرد.

کشورها همچنین بر اساس آنکه تا چه حد سفر به آنها آزاد است به پنج رنگ تقسیم شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر کشوری به رنگ سبز تیره باشد یعنی سفر به آن آزاد است و نیازی به آزمایش کرونا یا ماندن در قرنطینه نیست. رنگ سبز روشن یعنی سفر به آن کشور آزاد است اما باید آزمایش کرونا انجام داد. رنگ زرد به معنای آن است که هم باید آزمایش کرونا انجام داد هم در بدو ورود در قرنطینه قرار گرفت. اگر کشوری به رنگ صورتی باشد یعنی سفر به آن محدودیت دارد و فقط شهروندانی که در حال بازگشت به کشورند و افراد با شرایطی سخت‌گیرانه می‌توانند به آن سفر کنند. رنگ آبی روشن هم به معنای آن است که در حال حاضر محدودیت‌های سفر به کشور مورد نظر مشخص نیست.

در حال حاضر اغلب کشورها به رنگ صورتی هستند یعنی سفر به آنها محدودیت دارد اما در بسیاری از کشورها برنامه تزریق واکسن به سرعت در حال انجام است و احتمالا رنگ کشورهای بسیاری در چند ماه آینده به زرد و سبز تغییر می‌یابد.

هم‌اکنون مکزیک، کستاریکا، تانزانیا، استونی و آلبانی از جمله کشورهای سبز تیره هستند یعنی بدون هیچ محدودیتی می‌توان از بریتانیا به این کشورها سفر کرد.

اما بنا به نقشه راهی که دولت بریتانیا تدوین کرده است در انگلستان دست‌کم تا ۱۷ مه تمامی سفرهای تفریحی بین‌المللی همچنان ممنوع است.

اگر در این نقشه مفید روی مقصدی کلیک کنیم جزییات بیشتری به نمایش در می‌آید. برای مثال اگر روی استونی کلیک کنیم صفحه‌ای باز می‌شود که به مسافر اطلاع می‌دهد پر کردن برگه بهداشت و زدن ماسک در اماکن عمومی اجباری است.

© The Independent

بیشتر از سفر