از سرگیری سفرها بین استرالیا و نیوزیلند

در هیچ‌یک از دو کشور مقررات قرنطینه در بدو ورود اجرا نخواهد شد

در حال حاضر ساکنان نیوزیلند می‌توانند به استرالیا سفر کنند اما در بازگشت به کشور باید قرنطینه شوند - DAVID GRAY / AFP

پس از یک سال محدودیت خروج از کشور، استرالیایی‌ها می‌توانند برای دیدار با خانواده یا گذراندن تعطیلات به نیوزیلند سفر کنند.

از ساعت ۱۱:۵۹ روز ۱۸‌ام آوریل سفرهای غیرضروری به آنسوی دریای «تاسمان» آزاد خواهد شد، یعنی عملا از روز بعد از آن اکثر شهروندان استرالیا می‌توانند به خارج از مرزهای کشور مسافرت کنند. 

هر دو کشور مرزهای خود را در ماه مارس سال ۲۰۲۰ به روی اکثر مسافران ورودی بستند. جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند این اقدام را «پیشرو در جهان» توصیف کرده است.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در ولینگتون گفت: «روز هیجان‌انگیزی است. اجازه سفر به آنسوی دریای تاسمان نمایانگر آغاز فصلی نوین در واکنش ما به کووید و خروج از آن است – چیزی که مردم برای دستیابی به آن سخت زحمت کشیدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز ۲۱ام مارس، گرِگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا با تسهیل محدودیت ها به شهروندان یا افراد مقیم این کشور امکان داد مستقیما به نیوزیلند پرواز کنند منوط به این که تا دو هفته پیش از سفر در کشور دیگری نبوده باشند.

اما در حال حاضر نیوزیلند قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه برای ورود به کشور دارد که بزودی برداشته خواهد شد.

در هیچ‌یک از دو کشور مقررات قرنطینه در بدو ورود اجرا نخواهد شد. مسافران و خدمه پروازهای میان استرالیا و نیوزیلند در صورتی که تا دو هفته پیش از آن در کشور دیگری نبوده‌اند، می‌توانند سوار هواپیما شوند. آن‌ها به منظور اجتناب از تماس با مسافران بین‌المللی که وارد این‌ دو کشور می‌شوند، از کانال ‌های ویژه‌ای در فرودگاه استفاده خواهند کرد.

هم‌اکنون نیز ساکنان نیوزیلند می‌توانند به استرالیا سفر کنند اما در بازگشت به کشور باید قرنطینه شوند. البته این مقررات نیز پایان خواهد یافت.

شرکت هواپیمایی کانتاس و شاخه ارزانتر آن، از ۱۹ آوریل، روزانه ۱۷ پرواز میان نیوزیلند و استرالیا خواهد داشت. در سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۱ پرواز میان دو کشور انجام می گرفت.

اگر در یکی از ایالات استرالیا موارد ابتلا به کووید-۱۹ مشاهده شود، پرواز‌های دوسره نیوزیلند به آن ملغی خواهد شد.

خانم آردرن گفت: «ما نمی‌دانیم چه تعداد مسافرانی در روزهای نخست از این فرصت استفاده خواهند کرد.» اما او پیش‌بینی کرد که صنعت گردشگری تا پایان سال، به ۸۰ درصد میزان سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد.

© The Independent

بیشتر از سفر