پرسپولیس و فولاد درخشیدند، استقلال در کمین است

پرسپولیس و فولاد پیروز شدند و تراکتورسازی باز هم مساوی کرد

سرمربی پرسپولیس از قهرمانی تیم خود می‌گوید- سایت پرسپولیس

با درخشش پرسپولیس و فولاد، روز دوم لیگ قهرمانان آسیا پیام‌های خوشی برای فوتبال ایران داشت اما امیدهای تراکتور برای صعود کم شد. استقلال هم البته در کمین است تا صدرنشینی خود را حفظ کند.

پرسپولیس، دومین پیروزی برای ادعای قهرمانی

پرسپولیس با پیروزی ۳-۱ مقابل الریان، در دومین روز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گام آغازین خود را چنان برداشت که یحیی گل‌محمدی، سرمربی این تیم توانست از قهرمانی حرف بزند.

پرسپولیس که در بازی اول لیگ قهرمانان توانسته بود الوحده را یک بر صفر شکست دهد، در بازی دوم (شنبه ۲۸ فروردین، ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه جواهر لعل نهرو) اگرچه مقابل الریان در نیمه اول با گل نایف الحضرمی (دقیقه ۱۹) یک بر صفر عقب افتاد، اما در آغاز نیمه دوم با سه گل پی‌در‌پی کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۴۷) و شهریار مغانلو (دقایق ۴۹ و ۵۷)، شکست نیمه قبل خود را جبران کرد. شجاع خلیل‌زاده بازیکن سابق پرسپولیس، در تیم الریان بازی می‌کرد که در دفاع، عملکرد موفقی نداشت و البته به رغم مصدومیت در میدان حاضر بود.

یحیی گل‌محمدی بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل الریان، گفت: «فکر می‌کنم ما تیم خوبی هستیم، با یک ذهنیت خوب. ما یک تیم جنگجو هستیم و تا آخرین لحظه تسلیم نمی‌شویم. به خاطر هواداران، انگیزه زیادی داریم و بخش عمده انگیزه ما به این بازمی‌گردد که دوست داریم هواداران شاد باشند. در این چند ساله پرسپولیس در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته است. تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان هزینه‌های خیلی زیادی کرده‌اند و دنبال این هستند که قهرمان آسیا شوند. ما هم بالاخره با آن‌ها شانه به شانه حرکت می‌کنیم و می‌توانیم یکی از مدعیان قهرمانی باشیم. اما شرایط از لحاظ امکانات باید مهیا و مشکلات حل شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تراکتور، مسیر سخت صعود

تیم تراکتور تبریز که در بازی اول خود در لیگ قهرمانان آسیا  به تساوی ۳-۳ مقابل پاختاکور رسید، در روز دوم لیگ قهرمانان آسیا در مقابل شارجه نیز به تساوی ۰-۰ تن داد. تراکتور که از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۸ فروردین، در ورزشگاه شارجه بازی می‌کرد، نتوانست نمایش موفقی ارائه کند. محمدرضا اخباری، دروازه‌بان تراکتور در چند صحنه تیمش را نجات داد.

رسول خطیبی، سرمربی تراکتور بعد از این بازی گفت: «بازی به این خوبی را باید می‌بردیم. از نتیجه راضی نیستم. با برنامه‌ریزی فدراسیون و ممنوعیت خرید بازیکن خارجی، تنها تیم بدون نفر خارجی در لیگ قهرمانان آسیا هستیم. با توجه به آماری که بعد از بازی درآوردیم، از نظر مالکیت توپ و تعداد پاس بهتر از حریف بودیم.» اما مسیر صعود تراکتور از گروه خود، با این نتایج اندکی دشوار است.

فولاد، امیدوار در روز دوم

فولاد اهواز که در روز اول لیگ قهرمانان مقابل السد قطر به تساوی ۱-۱ رسیده بود، در روز دوم، الوحدات اردن را ۱-۰ شکست داد. فولاد ۲۸ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ در ریاض مقابل الوحدات بازی کرد. لوسیانو پریرا در دقیقه ۴۴ از روی نقطه پنالتی برای فولاد گل زد. فولاد حالا یکی از مدعیان صعود است.

یوسو سسما، مربی فولاد و دستیار جواد نکونام، پس از پیروزی مقابل الوحدات گفت: «تیم‌های گروه ما با شگفتی‌‌سازی‌های خود نشان دادند که سطح تیم‌ها برابر است و هر بازی می‌تواند سخت باشد. ما باید خیلی سریع برای بازی بعدی آماده شویم و فرصتی برای شادی نداریم. هنوز چند بازی باقی مانده است و راه درازی در پیش داریم. قول می‌دهم که بچه‌های ما با احساس و قدرت، هرچه در توان داشته باشند در زمین خواهند گذاشت تا هواداران را سرافراز کنند.»

استقلال، کوشش برای حفظ صدرنشینی

استقلال باید ساعت ۰۰:۴۵ بامداد دوشنبه به وقت ایران، بازی روز دوم خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشرطه عراق را برگزار کند. در بازی اول، استقلال با نتیجه ۵-۲ الاهلی را شکست داد و امیدوار است که با پیروزی دوم، صدرنشینی خود در گروه را حفظ کند.

استقلال برای این بازی نگران مصدومیت محمد نادری بود اما نادری در تمرینات گروهی شرکت کرد و می‌تواند در بازی با الشرطه برای استقلال بازی کند. بازیکنانی مثل مهدی قائدی، رشید مظاهری، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی، استقلال را برای پیروزی‌های آینده خوش‌بین می‌کنند، به خصوص اگر شیخ دیاباته نیز به این جمع اضافه شود و بدرخشد.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، پیش از بازی با الشرطه گفت: «بازی با الشرطه مهمترین و سخت‌ترین بازی ما در این گروه است. خوشحالی برد مقابل الاهلی، برای همان شب بود و فردای آن روز فراموش کردیم. به بازیکنانم گفتم اگر تمرکز نداشته باشید، بازی را از دست می‌دهید.»

بیشتر از فوتبال