ملکه بریتانیا درهای باغش را به روی مردم باز می‌کند

گردشگران برای پهن کردن بساط پیک نیک در کاخ باکینگهام باید ورودی بپردازند

ملکه الیزابت دوم و پسرش شاهزاده چالرز در باغ کاخ باکینگهام- Chris Jackson / BUCKINGHAM PALACE / AFP

برای اولین بار در تاریخ، درهای محوطه کاخ باکینگهام برای برگزاری پیک‌نیک‌های تابستانی به روی عموم مردم گشوده خواهد شد.

بازدید از محل اقامت رسمی ملکه در لندن که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی محدود شده بود، از تاریخ ۱۷ آوریل با شرایطی جدید و منحصربه‌فرد برای تابستان امسال بازگشایی خواهد شد.

از نهم ژوئیه تا ۱۹ سپتامبر، عموم مردم اجازه دارند به محوطه کاخ باکینگهام وارد شوند و می‌توانند بدون راهنما در باغ‌های خصوصی گردش کنند.

برای بازدید از باغ‌ها ورودیه در نظر گرفته شده است، ولی مهمانان اجازه دارند برای پیک‌نیک کردن و استفاده از چمنزارهای معروف محوطه، با خود پتو و صندلی به همراه بیاورند؛ هرچند بر پا کردن بساط کباب، بازی‌های توپی و نوشیدن الکل ممنوع خواهد بود.

سازمان مجموعه‌های سلطنتی که مدیریت بازگشایی تمام اقامتگاه‌های رسمی ملکه را برعهده دارد، این خبر را امروز اعلام کرد.

«درهای باغ باز می‌شوند! تابستان امسال درهای باغ کاخ باکینگهام برای بازدید عموم باز خواهد شد. از این فرصت منحصر به فرد برای پیک‌نیک برگزاری کردن در چمنزارهای کاخ لذت ببرید.»

این سازمان اعلام کرد: «درهای باغ کاخ باکینگهام از ژوئیه تا سپتامبر سال جاری برای استفاده عموم باز می‌شود؛ بازدیدکنندگان اجازه دارند برای اولین بار در محوطه اقامتگاه رسمی والاحضرت ملکه در لندن، به تنهایی و با کمک نقشه راهنما گشت بزنند. فرصت بی‌نظیر لذت بردن از پیک‌نیک در یکی از زیباترین چمنزارهای محوطه، بخشی از این بازدید خواهد بود. بازدید همراه با راهنما از بناهای جنوب غربی باغ، شامل باغ گل رز، خانه تابستانی و علفزار گل‌های وحشی، همه روزه انجام می‌شود.»

علاوه بر این، در روزهای آخر هفته‌ در ماه‌های آوریل و مه، گشت‌های همراه با راهنما در باغ‌های کاخ باکینگهام نیز برگزار خواهد شد. بازدیدکنندگان می‌توانند «در فصل بهار در باغ‌ها، چمنزارهای پوشیده از بوته‌های گل زنگوله‌ای و پامچال، درختان و درختچه‌ها و گل‌های در حال شکوفایی کاملیا، ماگنولیا و آزالیا را تماشا کنند.»

برنامه گشت‌های بازدید محدود از محیط داخلی کاخ نیز قرار است از ابتدای ماه مه تا سپتامبر از سرگرفته شود. از ماه ژوئیه، دسترسی به باغ‌های کاخ نیز در برنامه گشت‌های داخلی گنجانده خواهد شد.

فروش بلیت به صورت مجازی انجام می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی