پای ساعت اپل به تجهیزات تشخیص کرونا باز می‌شود؟

شرکت اپل با دانشگاه واشنگتن و مرکز پژوهش آنفلوانزی سیاتل همکاری می‌کند

پیش‌تر یک تحقیق مدعی شده بود که ساعت اپل می‌تواند هفت روز پیش از تشخیص، ابتلا به کرونا را پیش‌بینی کند- Johannes EISELE / AFP

اپل در حال آغاز پژوهشی است تا بفهمد آیا ساعت اپل قادر به تشخیص کروناست یا خیر.

به گزارش وب‌سایت macrumours.com، این غول سیلیکون ولی در این پروژه با مرکز مطالعه آنفلوانزای سیاتل و دانشگاه واشنگتن همکاری می‌کند.

هدف این همکاری بررسی این مسئله است که آیا اطلاعات جمع‌آوری‌شده ساعت اپل وگوشی آیفون می‌تواند علائم اولیه بیماری‌های تنفسی مانند کرونا و آنفلوانزا را تشخیص دهد.

شرکت‌کنندگان در این پژوهش باید ساکن منطقه سیاتل باشند، سن آن‌ها باید ۲۲ سال به بالا باشد، آیفون مدل ۶‌اس یا بالاتر داشته باشند و بتوانند به‌مدت شش ماه در این پروژه مشارکت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به همه شرکت‌کنندگان در این پژوهش ساعت اپل داده می‌شود تا شبانه‌روز از آن استفاده کنند و اطلاعات سلامت و فعالیت آنها جمع‌آوری شود.

سپس شرکت‌کنندگان هر هفته و هر ماه به یک نظرسنجی درباره سبک زندگی و علائم تنفسی‌شان، که از طریق برنامه پژوهش اپل روی گوشی آیفون‌شان انجام‌ می‌شود، پاسخ می‌دهند.

اگر فرد بیمار شود، وسایل نمونه‌گیری خانگی از بینی در اختیار او قرار داده می‌شود تا از نظر کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی آزمایش شود و بعد، از او خواسته می‌شود با استفاده از ساعت اپل، اقدام‌های بهداشتی تکمیلی را انجام دهد.

دانشگاه واشنگتن در آگهی این پژوهش نوشته است: «پژوهشگران مرکز مطالعه آنفلوانزای سیاتل و دانشگاه واشنگتن با اپل همکاری می‌کنند تا بررسی کنند چگونه از وسایل کاربردی روزمره مانند ساعت اپل و گوشی آیفون می‌شود برای تشخیص بیماری‌هایی مانند کووید‌ـ‌۱۹ استفاده کرد.»

بر اساس پژوهشی مستقل که پیش‌تر روی صدها نفر از کادر پزشکی بیمارستان ماونت سینای انجام شد، ساعت اپل می‌تواند بروز کرونا را هفت روز قبل از تشخیص پیش‌بینی کند. پژوهش جدید ممکن است نتیجه پژوهش قبلی را تقویت کند.

در آن تحقیق، از تغییرهای ضربان قلب، که عملکرد سیستم عصبی را اندازه می‌گیرد، برای پیش‌بینی ابتلای کادر پزشکی به کرونا استفاده شده بود.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی