باران شدید، روز نخست مسابقات تنیس مونت کارلو را خراب کرد

مسابقات تنیس روی زمین‌های خاکی، از مهمترین مسابقات تنیس است که هر ساله کار خود را از مسابقات مونت کارلو در اروپا آغاز می‌کند

این مسابقات در سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد- Valery HACHE / AFP

رقابت‌های تنیس یک هزار امتیازی مونت کارلو روز گذشته در حالی کار خود را آغاز کرد که به نظر می‌رسد اینک در اواسط ماه آوریل، سرما دوباره قاره اروپا را در بر گرفته است. در این روز، بارش شدید باران کار را برای بازیکنان دشوار کرد و تعدادی از مسابقات روز نخست و افتتاحیه را به تعویق انداخت.

مسابقات تنیس روی زمین‌های خاکی، از مهمترین مسابقات تنیس است که هر ساله کار خود را از همین مسابقات مونت کارلو در اروپا آغاز می‌کند و بازیکنان صاحب‌نام، در این زمین‌ها به رقابت می‌پردازند.

این مسابقات در سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد و در سال جاری نیز، بدون حضور تماشاگران انجام می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مهمترین بازی‌های برگزار شده در مرحله نخست، اصلان کاراتسف از روسیه که به تازگی خود را در جمع بزرگان تنیس قرار داده و در سال جدید میلادی علاوه بر نمایش خیره‌کننده در مسابقات استرالیا، در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی دبی هم به مقام قهرمانی رسیده است، موفق شد موزتی، تنیسور جوان و آینده‌دار ایتالیایی، را در دو ست متوالی از پیش رو بردارد و راهی مرحله دوم مسابقات شود. وی در مرحله دوم و مقابل سینسیپاس، بازی سختی در پیش دارد.

فابیو فونینی، مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان آخرین دوره همین رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹، هم موفق شد کیتسمانوویچ از صربستان را در دو ست پیاپی شکست دهد؛ اما اتفاق مهم این مسابقات، را می‌توان غیبت دانیل مدودف، نفر دوم تنیس جهان، دانست که امروز جواب آزمایش کرونای او مثبت اعلام شد و او این مسابقات را هم در بخش انفرادی و هم در مسابقات دو نفره از دست داد و به جای او بازیکن دیگری هم در جدول مسابقات قرار نخواهد گرفت. بدین ترتیب، حریف آرژانتینی او راهی مرحله بعدی مسابقات می‌شود.

اما شاید برای طرفداران نادال هم خبر بدی در راه باشد؛ چرا که او روز گذشته با مدودف تمرین کرده است و احتمال می‌رود که او نیز به این ویروس آلوده شده باشد. نادال که جایگاه دومی جهان را از دست داده است، در این مسابقات شانس سوم قهرمانی به حساب می‌آید و در نیمه پایینی جدول حضور دارد. حالا با توجه به نبود مدودف، او در صورت راهیابی به نیمه‌نهایی می‌باید مقابل فونینی یا شاید شوارتزمن آرژانتینی قرار بگیرد.

برای نادال، دیدار مقابل فونینی، فرصت مناسبی است تا شکست در مرحله نیمه‌نهایی دو سال پیش را جبران کند. اما قسمت سخت مسابقات، در نیمه بالایی جدول است؛ جایی که جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی و فینال مسابقات، ‌باید با بازیکنان خوبی از جمله سیتسیپاس، الکساندر زورف و ماتئو بریتینی رقابت کند و با توجه به آمادگی تمامی این بازیکنان و تخصصشان روی زمین‌های خاکی، وی کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.

جوکوویچ در مرحله نخست مسابقات با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در مرحله دوم می‌باید مقابل یانیک سینر ایتالیایی جوان، که پدیده جدید این روزهای دنیای تنیس هم نامیده شده است، قرار بگیرد.

 نادال نیز مانند جوکوویچ در مرحله اول استراحت داشت و در اولین بازی خود، مقابل دلبونیس از آرژانتین به میدان خواهد رفت.   

بیشتر از ورزش