ورود ۴۰۰ هزار دوز واکسن چینی سینوفارم به ایران

«فاز اول واکسیناسیون تا هفته اول اردیبهشت به پایان رسیده و فاز دوم در همین ماه آغاز خواهد شد»

در ماه‌های گذشته نیز۲۵۰ هزار دز واکسن سینوفارم اهدایی چین به ایران ارسال شده بود (تصویر آرشیوی است)- cnsphoto/ REUTERS

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از ورود ۴۰۰ هزار دوز واکسن چینی موسوم به سینوفارم به کشور، ظرف‌ روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه، خبر داد.

علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که فاز اول واکسیناسیون «تا هفته اول اردیبهشت» به پایان می‌رسد و فاز دوم برای پوشش گروه‌های سنی مختلف، در ماه اردیبهشت آغاز خواهد شد.

او گفت در فاز دوم حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر واکسینه خواهند شد و افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله دارای بیماری زمینه‌ای - حدود هفت میلیون نفر- در این مرحله قرار می‌گیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیسی گفت که فاز سوم واکسیناسیون بلافاصله پس از اتمام فاز دوم آغاز می‌شود، و ابراز امیدواری کرد که در این مرحله از واکسن ساخت ایران استفاده شود.

همزمان با اعلام زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا در ایران، گزارش‌هایی درباره واکسیناسیون خارج از نوبت بعضی افراد و فروش گران‌قیمت واکسن کرونا در بازار سیاه و خیابان ناصرخسرو تهران منتشر شده است.

حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در واکنش به انتشار اخبار درباره فروش ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی واکسن کرونا در بازار سیاه، گفت «این اظهارات مطرح شده، اما تاکنون مورد خاصی از فروش واکسن و عرضه آن در بازارهای متفرقه نداشته‌ایم.»

پیش از این، ۵۲۰ دز واکسن اسپوتنیک‌وی روسیه در قالب پنج محموله، ۲۵۰ هزار دز واکسن سینوفارم اهدایی چین و ۱۲۵ هزار دز واکسن کووکسین شرکت باهارات بیوتک هند، یعنی در مجموع ۸۹۵ هزار دز واکسن وارد ایران و بخشی از آن وارد مرحله توزیع و تزریق شده است.