سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: تا دو هفته دیگر آمار روزانه جان‌باختگان به ۳۰۰ نفر می‌رسد

«حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بستری‌های مبتلا به کرونا فوت می‌کنند»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران می‌گوید تا ۲ هفته دیگر شمار روزانه جان‌باختگان مبتلا به کرونا به ۳۰۰ نفر خواهد رسید. 

علیرضا رئیسی همچنین گفته است «اگر کسی سرفه کرد و گفت حساسیت فصلی دارم، آن را از جلسه بیرون کنید، قطعا کروناست و نیازی به تست ندارد.»

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، «حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بستری‌های مبتلا به کرونا فوت می‌کنند و کاری نمی‌شود کرد.»  

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنین گفته است اگر محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در ۱۰  روز تعطیلی سراسری به خوبی اعمال و رعایت نشود، باید منتظر مرگ‌های چهاررقمی باشیم، چرا که هنوز اثر سفرها را ندیده‌ایم و آمارهای کنونی، فوتی‌های کرونا ناشی از خریدهای نوروزی قبل از آغاز سال جدید است. 

رشد کرونا چهاربرابر قبل شده است

علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران، نیز روز دوشنبه گفت برای نخستین بار تمامی شهرهای استان تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند. به گفته علیرضا زالی، بی‌تردید تفاوت ویژه‌ای میان خیز چهارم کرونا و خیز سوم و دوم وجود دارد. نرخ رشد و افزایش موج‌های بیماری با سرعت بسیاری رخ داده است که با خیز دوم و سوم قابل مقایسه نیست و چهار برابر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آقای زالی، در حوزه مراجعان سرپایی درپایتخت رکورد‌شکنی شده است و این استان ۱۵ هزار مراجعه سرپایی داشته که رقم قابل‌توجهی است. فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران می‌گوید، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در هفته آتی افزایش بستری و فوتی‌ها را شاهد خواهیم بود. بر اساس گمانه زنی‌ها، هفته آتی بسیار نگران‌کننده است. طبق قانون مصوب ستاد ملی، چهار لایه نظارتی برای همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مشخص شده است. 

وضعیت از امروز هم بدتر می‌شود

همزمان، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، نیز روز دوشنبه هشدار داد که وضعیت احتمالا از وضعیت فعلی هم بدتر شود و «در شرایطی هستیم که وزیر بهداشت هم می‌گویند وضعیت از قرمز هم فراتر خواهد رفت و ممکن است آن پاییز و آبان سیاه را که مرگ و میر (روزانه) تا حدود ۵۰۰ نفر افزایش یافت، تجربه کنیم.»