پیروزی پرگل توپچی‌ها در خانه شفیلد

بدترین خبر برای آرتتا شاید مصدومیت بوکاری ساکا، مهاجم جوان و انگلیسی این تیم باشد

لاکازت مهاجم گلزن تیم فوتبال آرسنال - Laurence Griffiths / POOL / AFP

تیم فوتبال آرسنال پس از نتیجه ناامیدکننده مقابل تیم فوتبال اسلاویا پراگ در دیدار رفت رقابت‌های لیگ اروپا که در ورزشگاه امارات میزبان آن مسابقه بود و نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک به دست نیاورد، در هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان به مصاف تیم فوتبال شفیلد یونایتد انتهای جدولی رفت. این در حالی بود که آرسنال می‌دانست عملاً در لیگ جزیره شانسی برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول ندارد و فقط می‌تواند برای گرفتن سهمیه در مسابقات اروپایی تلاش کند.

تیم آرتتا در این فصل بسیار نوسان داشته و مدت زیادی است که نمی‌تواند خود را از رده نهم جدول جدا کند و وضعیتش را بهبود بخشد. کم شدن فاصله امتیاز آن با تیم‌های پایین‌تر نیز این خطر را ایجاد کرده که ممکن است حتی در هفته‌های باقی مانده و در صورت کسب نکردن نتایج مورد نظر، تا رده ۱۲ جدول سقوط کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این دیدار تیم آرسنال کار بسیار دشواری پیش رو داشت، چراکه تیم شفیلد نیز برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کرد و می‌دانست که در صورت شکست مقابل آرسنال، یک قدم به سقوط به لیگ پایین‌تر نزدیک می‌شود. با تمامی این اوصاف، تیم آرسنال در این مسابقه از ابتدا بازی بهتری به نمایش گذاشت و در همان نیمه نخست در دقیقه ۳۳  توسط لاکازت، مهاجم فرانسوی خود، به گل اول رسید. 

از نکات جالب در این مسابقه غیبت اوبامیانگ، مهاجم اصلی آرسنال بود که به نظر می‌رسد مشکلات او و آرتتا جدی شده است و بی‌انضباتی حدود دو هفته پیش او و حضور نیافتن به‌موقع در تمرینات، موجب شده است تا آرتتا او در ترکیب اصلی تیم قرار ندهد. او در مسابقه مقابل اسلاویا پراگ نیز در ده دقیقه پایانی به بازی گرفته شد و حالا در این بازی آرتتا حتی او را روی نیمکت هم قرار نداده بود و گفته می‌شد که به دلیل بیماری در این مسابقه شرکت ندارد.

در نیمه دوم نیز آرسنال برتر میدان بود و آرتتا با آوردن ویلیان کوشید تا قدرت تهاجمی تیمش را بیشتر کند، و تیم دست آخر موفق شد دو بار دیگر توسط مارتینلی و لاکازت دروازه تیم شفیلد را بگشاید و یک برد شیرین سه بر صفر را به هواداران آرسنال تقدیم کند. 

آرسنال با این پیروزی توانست موقعیت خود را در همان رده نهم جدول حفظ کند و حال با روحیه‌ای خوب، می‌بایست روز پنجشنبه بازی برگشت خود را در مقابل اسلاویا پراگ در کشور صربستان برگزار کند. 

آرتتا در پایان بازی گفت: «از عملکردمان واقعاً راضی هستم. ما گل‌های خیلی خوبی زدیم و بازی را همان طور که می‌خواستیم کنترل کردیم. فکر کنم امروز در سطح خیلی بالایی قرار داشتیم.»

اما بدترین خبر برای آرتتا شاید مصدومیت بوکاری ساکا، مهاجم جوان و انگلیسی این تیم باشد که در دقیقه ۶۹ زمین مسابقه را ترک کرد. ساکا یکی از بازیکنان اصلی و تأثیرگذار آرسنال در این فصل از رقابت‌ها بوده است و آرتتا امیدوار است بتواند او را در بازی روز پنجشنبه در اختیار داشته باشد.   

بیشتر از ورزش