شمار شهرهای قرمز در نقشه شیوع کرونا در ایران به ۲۹۵ رسید

معاون کل وزارت بهداشت گفت که روزانه ۲۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در کشور جان می‌بازند

روزانه ۲۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در کشور جانشان را از دست می‌دهند-ATTA KENARE / AFP

خبرگزاری‌های ایرانی بر اساس نقشه‌ رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت در روز دوشنبه، ۲۳ فروردین، اعلام کرد که شمار شهرهایی که به رنگ قرمز درآمده و در وضعیت اضطراری از نظر وضعیت شیوع ویروس کرونا درآمده‌اند، به ۲۹۵ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وضعیت ۹۹ شهر نارنجی و به دلیل تثبیت روند بستری شدن بیماران، برخی شهرها از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند.  شمار شهرهای زرد به ۴۵ و شمار شهرهای آبی نیز به ۹ تغییر کرده است.

گفته می‌شود شهرهای مختلفی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان، زنجان، فارس و استان‌های دیگر جزو شهرهای با وضعیت قرمز هستند.

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران گفته است که در صورت کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش روند بستری و تغییر وضعیت مجدد شهرها به قرمز وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت گفته است که روزانه ۲۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در کشور جانشان را از دست می‌دهند.

او روز دوشنبه هشدار داد که پیش‌بینی‌ها حاکی از احتمال «بدتر شدن»‌بحران شیوع ویروس کرونا در ایران است. پیشتر سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گفته بود که شمار قربانیان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ ممکن است از آمار پاییز بیشتر شود. آن زمان شمار موارد فوت روزانه به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده بود.

در روزهای اخیر، انتقادهای زیادی از جمله از سوی مقام‌های وزارت بهداشت به عملکرد دولت حسن روحانی در زمینه مهار کرونا شده است. از جمله حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس یک روز قبل، در نامه‌ای به رییس قوه قضائیه خواستار تعقیب حسن روحانی به عنوان رییس ستاد کرونا، به دلیل جلوگیری نکردن از سفرهای نوروزی شد.

او گفته است که «سونامی نوروز، کاملا قابل پیش‌بینی و پیشگیری» بود و بر اساس قانون «قصور یا تقصیر» در این باره متوجه رییس ستاد کرونا است.

محسن فتحی، دبیر کمیسیون بهداشت مجلس نیز گفته است که «اولویت قراردادن اقتصاد و گردشگری، کشور را به مرحله بحران رسانده است.»