رقابت ال کلاسیکو بی‌نتیجه برای بارسا و مسی

از زمان جدا شدن رونالدو از رئال و حضور کورتوا در دروازه این تیم، مسی تاکنون موفق به گلزنی در ال کلاسیکو نشده و به نظر می‌رسد که به نوعی طلسم شده است

لیونل مسی و لوکا مودریچ در رقابت ال کلاسیکو - JAVIER SORIANO / AFP

در حالی که رقابت‌های فوتبال در اسپانیا به اوج حساسیت رسیده است و سه تیم بالای جدول برای کسب عنوان قهرمانی رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند، دیدار ال کلاسیکو در این فصل از رقابت‌ها بین بارسا و رئال هم حساسیت بیشتری داشت و شاید تا حدودی یکی از دو تیم را از دستیابی به قهرمانی باز می‌داشت.

مادریدی‌ها دو سالی است که با نبودن رونالدو، مهاجم و بهترین گلزن تاریخ این باشگاه، به نبرد بارسلونا می‌روند و شاید این مسابقه، بی او و رقابتش با مسی، برای فوتبال‌دوستان چندان جذاب نباشد اما بدون شک می‌توان گفت که این رقابت از مهمترین و پربیننده‌ترین مسابقات در سطح جهان است و طرفداران زیادی دارد.تیم فوتبال اتلتیکومادرید که پیش از این رقابت، در صدر جدول قرار داشت، موفق شده بود نمایش خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش بگذارد و لوئیس سوارز، مهاجم پیشین بارسا، در این موفقیت‌ها نقش مهمی داشت.

این دیدار حساس در جریان هفته سی‌ام رقابت‌ها، به دلیل مشکلات بازسازی، به جای برگزاری در سانتیاگو برنابئو، در آلفردو دی استفانو، ورزشگاه دوم رئالی‌ها، برگزار شد. غیبت سرخیو راموس، کاپیتان رئالی‌ها در این مسابقه، بدترین اتفاق ممکن بود. او پیش از این دیدار، در ۳۲ مسابقه متوالی مقابل بارسا حضور داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه نخست، دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و هرچه از زمان بازی سپری ‌شد، این رئال بود که تلاش داشت بازی خود را به حریف تحمیل کند. پاس‌های بی‌نقص تونی کروس و حرکات سرعتی و در عمق وینیسیوس، بازهم مانند بازی مقابل لیورپول، کار را برای بارسا و مدافعان این تیم دشوار کرده بود. غیبت پیکه، مدافع با ارزش و باسابقه این تیم در خط دفاعی هم عملا مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود آورده بود.

این حملات گسترده ادامه داشت تا اینکه نفوذ واسکز از سمت چپ و پاس او به بنزما در دقیقه ۱۳، به باز شدن دروازه بارسا منجر شد و کریم بنزما با یک ضربه زیبا و دیدنی که به حرکت «رباح ماجری» نیز معروف است، دروازه بارسا را باز کرد و تیم خود را یک بر صفر پیش انداخت.

پیش از بازی نیز کارشناسان معتقد بودند که بارسا برای پیروزی در این دیدار باید تونی کروس در خط میانی و بنزما در خط حمله را مهار کند.بازی خوب و هماهنگی بین بازیکنان رئال در نیمه اول ادامه داشت و تونی کروس موفق شد در دقیقه ۲۸ بازی از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه بارسا را برای بار دوم باز کند و رئال دو بر صفر نیمه اول را به پایان برد.نیمه دوم باید کار برای بارسا متفاوت‌تر پیش می‌رفت تا بتواند نتیجه را جبران کند؛ اما بارش شدید باران در نیمه دوم، کار را برای هر دو تیم سخت کرد و آن‌ها نتوانستند کیفیت بازی خود را در نیمه دوم نشان دهند.

مینگسا، مدافع پیش‌تاخته بارسا، در دقیقه ۶۰ موفق شد یکی از دو گل خورده را جبران کند. مسی که در نیمه نخست نتوانسته بود حتی یک شوت به سمت دروازه رئال بزند، در نیمه دوم هم موقعیت چندانی نصیبش نشد. او حتی در رساندن پاس‌های صحیح و ایجاد موقعیت گل نیز ناموفق بود و به نظر می‌رسید که با بازیکنان فعلی، کاری از دست بارسا برنمی‌آید. از زمان جدا شدن رونالدو از رئال و حضور کورتوا در دروازه این تیم، مسی تاکنون موفق به گلزنی در ال کلاسیکو نشده و به نظر می‌رسد که به نوعی طلسم شده است. از طرفی، خیس شدن لباس‌ها و احساس سرما در او تا حدی بود که ناچار شد در دقایق پایانی بازی، لباس خود را تعویض کند.

خستگی بازیکنان کلیدی رئال در این مسابقه باعث شد تا زیدان دست به تعویض بزند و نیروی جوانتر را وارد میدان کند. اخراج کاسیمیرو در اواخر بازی هم می‌توانست کار را برای کهکشانی‌ها سخت کند.

در زمان‌های تلف شده بازی در نیمه دوم، برخورد شوت بازیکنان بارسا به تیرک دروازه و گل نشدن توپ، امیدهای آن‌ها را از بین برد و بارسا در نهایت این بازی را واگذار کرد.در اواسط بازی، بارسایی‌ها معتقد بودند که داور می‌بایست یک ضربه پنالتی به سودشان اعلام می‌کرد و کومان نیز پس از پایان بازی به این نکته اشاره داشت و با عصبانیت کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد. او معتقد بود داور به راحتی از این موضوع گذشته است و آن‌ها به داوری باخته‌اند نه رئال مادرید.

بدین ترتیب، مادرید با کسب این پیروزی موفق شد موقتا در صدر جدول قرار بگیرد و اتلتیکو با یک امتیاز کمتر در رده دوم جدول باشد. بارسا نیز با اختلاف دو امتیازی نسبت به این دو، در رده سوم جدول جای گرفت اما کماکان از شانس‌های قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها به شمار می‌رود زیرا هنوز هشت مسابقه تا پایان این فصل از رقابت‌ها باقی مانده است.

بیشتر از ورزش