فهرست قرمز کرونا؛ بریتانیایی‌ها به سرعت از پاکستان خارج می‌شوند

مسافری که پس از پایان مهلت مقرر وارد شود، برای ۱۱ شب قرنطینه در هتل باید ۱۷۵۰ پوند بپردازد

آخرین بلیط ها، بیش از ۱۴۰۰ پوند یک‌طرفه، به فروش می‌رسند-NARINDER NANU / AFP

برج هوایی بیرمنگام هرگز صحنه‌ای نظیر این را ندیده بود: پرواز شماری از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ ثبت شده در لهستان از مقصد اسلام‌آباد از طریق مسکو به میدلندز غربی.

سه هواپیمای اینتر ایر از پایتخت پاکستان به مقصد فرودگاه بیرمنگام میان بسیاری از پروازهای فوق‌‌العاده دیگر هستند که شهروندان بریتانیایی را قبل از ساعت ۴ صبح جمعه به خانه بازمی‌گردانند.

۴ صبح جمعه لحظه‌ای است که پاکستان به همراه سه کشور دیگر به «لیست قرمز» کشورهای پر‌خطر دولت بریتانیا می‌پیوندد.

مسافری که پس از پایان مهلت مقرر وارد شود، برای ۱۱ شب قرنطینه در هتل باید ۱۷۵۰ پوند بپردازد. اما اگر قبل از ساعت ۴ صبح روز جمعه برسد، می‌تواند به راحتی با حمل‌ونقل عمومی به خانه برود و ۱۰ روز خود را در خانه‌اش قرنطینه کند، یا کمتر (اگر جواب آزمایش کرونایش  پس از پنج روز منفی بود).

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با افزایش تقاضا و کرایه‌ها، هواپیمایی بریتیش ایرویز، ویرجین آتلانتیک و شرکت هواپیمایی پاکستانی پی‌آی‌ای، پروازهای اضافی بدون توقف را ارائه داده‌اند.

با وجود هزاران نفر از شهروندان بریتانیایی در پاکستان و نبود هیچ نشانه‌ای از احتمال لغو محدودیت‌های لیست قرمز، آژانس‌های مسافرتی هواپیماهای اضافی دیگری را برای پرواز اجاره کرده‌اند.

یک فروند ایرباس ای‌۳۳۰ متعلق به ایر سنگال و تحت مدیریت های‌فلای مالت در هفته گذشته پنج بار بین اسلام‌آباد و منچستر رفت‌وآمد کرده است. وب‌سایت FlightRadar24 نشان می‌دهد این هواپیما به طور معمول ساعت ۴ صبح به وقت محلی پایتخت پاکستان را ترک می‌کند و ساعت ۸ صبح به منچستر می‌رسد.

با نزدیک شدن به مهلت مقرر، هواپیماهای بیشتری وارد بریتانیا می‌شوند. شرکت‌های هواپیمایی بلغارستان، ایسلند و اسپانیا نیز در این مسیر فعال شده‌اند.

یک هواپیمای ای۳۳۰ متعلق به گولیوایر بلغارستان، از اسلام‌آباد از طریق صوفیه به بیرمنگام پرواز می‌کند.

ایسلند ایر با یک بوئینگ ۷۶۷ بین پایتخت پاکستان و فرودگاه هیترو کار می‌کند.

یک پرواز چارتر از شرکت هواپیمایی اسپانیایی واموس ایر نیز از اسلام‌آباد به لندن استنستد برنامه‌ریزی شده است.

آخرین بلیت‌های یک‌طرفه به قیمت حدود ۳۰۰ هزار روپیه، بیش از ۱۴۰۰ پوند، به فروش می‌رسند.

شرکت‌های هواپیمایی دیگر از لاهور به هیترو و منچستر پرواز داشته‌اند. اما به نظر می‌رسد پروازهای هواپیمایی قطر به لندن لغو شده است.

ایندیپندنت محاسبه می‌کند که از زمانی که دولت بریتانیا اضافه شدن قریب‌الوقوع پاکستان به لیست قرمز را اعلام کرده است، دست‌کم ۳۰ پرواز فوق‌العاده مضاف بر پروازهای عادی در هفته انجام شده است و حدود پنج تا هفت هزار مسافر بیش از رقم معمول از پاکستان وارد بریتانیا شده‌اند.

ورود از بنگلادش، کنیا و فیلیپین، سه کشور دیگر در لیست قرمز، کمتر بوده است.

بسیاری از این مسافران از طریق مراکز کشورهای ثالث مانند استانبول در ترکیه وارد خواهند شد. اما مسیرهای سنتی خلیج فارس از طریق دبی، ابوظبی و دوحه امکان‌پذیر نیست، زیرا امارات و قطر از قبل در لیست قرمز قرار دارند.

همه مسافران ورودی از پاکستان قبل از سوار شدن به هواپیما باید مدارکی مبنی بر آزمایش منفی کرونا ارائه دهند و در روزهای دو و هشت پس از ورود نیز آزمایش‌های دیگری از آنها گرفته خواهد شد.

سایمون (نویسنده این مطلب) در ۲۸ آوریل میزبان یک رویداد رایگان است که در آن با ارائه آخرین اخبار دنیای سفر به شما می‌گوید که برای تابستان چه‌وقت، کجا و چگونه می‌توانید به تعطیلات بروید. با ثبت نام در خبرنامه هفتگی او می‌توانید در این جا بلیت این رویداد را رزرو کنید.

© The Independent

بیشتر از جهان