کارشناسان: «کرونای انگلیسی» از طریق کودکان منتقل می‌شود

«واکسن‌های موجود که مجوز گرفته‌اند در مقابل این ویروس خاص موثرند»

«به ندرت شاهد ابتلای کودکان زیر هشت سال بودیم» - DENIS LOVROVIC / AFP

یک متخصص برجسته بیماری‌های عفونی در آمریکا هشدار داده است که چهارمین موج کووید-۱۹ در حال انتشاردر سراسر کشور است. او می‌گوید نوع بریتانیایی ویروس کرونا می تواند نسبت به انواع پیش از آن با سهولت بیشتری کودکان را مبتلا کند.

مایکل اوسترهلم، مدیر مرکز مطالعات و سیاست بیماری‌های واگیردار در دانشگاه مینه‌سوتا، می‌‌گوید ایالات متحده در مرز شروع «یک موج جدید» عفونت قرار دارد و نوع «بی. ۱.۱.۷» ویروس «یک فصل جدید و بیسابقه » است.

او به برنامه «ملاقات با رسانه» (میت دِ پرس) شبکه ان بی سی گفت: «برخلاف انواع پیشین ویروس، ما به ندرت شاهد ابتلای کودکان زیر هشت سال بودیم و آن‌‌‌ها کمتر بیمار می‌شدند.

«آن‌ها بیماری را به دیگران سرایت نمی‌دادند. به همین دلیل من یکی از کسانی بودم که از نظر بازگشایی مدارس حمایت می‌کردم. اما «بی ۱۱۷» همه چیز را تغییر می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای اوسترهلم افزود که در طول دو هفته گذشته، بیش از ۷۵۰ آموزشگاه از موارد ابتلای (دانش آموزان) به نوع جدید ویروس خبر داده‌اند که به گفته کارشناسان، قابلیت سرایت آن  تا ۷۰ درصد بیش از ویروس‌های اولیه است. 

یک مقاله پژوهشی که ماه گذشته در مجله «بریتیش مدیکال جورنال» منتشرشد، نیز نشان داده است که نوع بریتانیایی ویروس که نخست در سپتامبر سال ۲۰۲۰ ردیابی شد، میان ۳۰ تا ۱۰۰ درصد مرگبارتر از نوع اولیه ویروس کروناست.

آقای اوسترهلم در مصاحبه دیگری، با  کریس والاس، مجری فاکس نیوز در برنامه «فاکس نیوز ساندی»، ضمن اشاره به نوع بریتانیایی ویروس گفت: «ما تقریبا وارد همه‌گیری دیگری شده‌ایم.» او افزود که واکسن‌های موجود که مجوز گرفته‌اند «در مقابل این ویروس بخصوص موثرند.»

او همچنین گفت که آمریکا باید به دیگر کشورها، از جمله بریتانیا، نگاه کند که به منظور کنترل نوع جدید ویروس، بخش‌هایی از کشور را قرنطینه کرده است.

دکتر اسکات گاتلیب، رئیس سابق اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا، نیز به دنبال افزایش چشمگیر موارد ابتلا در ایالات میشیگان، مینه‌سوتا و ماساچوست، گفته است که احتمالا عامل گسترش جدید بیماری کودکان هستند.

او در برنامه «فِیس دِ نِیشِن» شبکه سی بی اس گفت: « ما در برخی نواحی کشور شاهد گسترش ویروس به‌ویژه در کودکان مدرسه‌رو و جوانانی هستیم که واکسینه نشده‌اند.»

دکتر گاتلیب افزود که برای اجتناب از بروز چهارمین موج بیماری، مردم باید به تعداد کافی مصونیت کسب کرده باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان