عاشق ناکام به بیت کوین و سلاح شیمیایی متوسل شد

«می‌گویند باید گذشته را فراموش کنم، ولی کینه عجیبی به او دارم»

این مرد دو بار اقدام به خرید دی متیل جیوه از «دارک وب» کرد-Photo by Crypto Crow from Pexels

یک مرد اهل میسوری به جرم تلاش برای خرید سلاح شیمیایی که می‌توانست صدها تن را به کشتن دهد، به ۱۲ سال حبس محکوم شده است. او قصد داشت این خرید را با استفاده از ارز رمزنگاری شده بیت‌کوین انجام دهد. هدف او اجرای توطئه‌ای برای مسموم کردن زنی بود که به رابطه‌اش با او پایان داده بود.

طبق سوابق دادگاه فدرال، جیسون ویلیام سیسر، ۴۶ ساله ، از شهر کلمبیا در ایالت میسوری، در ۴ اوت سال ۲۰۲۰ اتهامش را مبنی بر تلاش برای به دست آوردن سلاح شیمیایی و یک فقره سرقت هویت، پذیرفت.

آقای سیسر به مقامات رسمی اعتراف کرد که در تابستان سال ۲۰۱۸ دو بار اقدام به خرید دی متیل جیوه از «دارک وب» کرده است. «دارک وب» بخشی از اینترنت است که از طریق یک مرورگر ویژه قابل دسترسی است و اغلب از سوی مجرمان برای خرید ناشناس موارد غیرقانونی استفاده می‌شود.

آقای سیسر برای هر دو سفارش خرید، از طریق آدرس خانه گروهی که در آن کار می‌کرد و از نام نوجوانانی را که در تکفل او بودند، استفاده کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دی متیل جیوه ماده‌ای بسیار سمی است و فقط چند قطره آن می‌تواند کشنده باشد. این ماده شیمیایی در دسته سلاح‌های شیمیایی قرار می‌گیرد. استفاده مشروع آن تنها محدود به تحقیقات علمی است.

او اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۸ اقدام به خرید دو واحد ۱۰ میلی‌لیتری از این ماده شیمیایی کرد و با تهیه بیت کوین، هزینه خریدش را به فروشنده پرداخت. بنا به گفته وزارت دادگستری، او به فروشنده اظهار داشته بود که «قصد دارم پس از تحویل، به‌زودی از این ماده استفاده کنم.»

آقای سیسر پس از ناموفق بودن اولین سفارش خود، یک ماه بعد کوشید سه واحد ۱۰ میلی‌لیتری از این ماده شیمیایی را سفارش دهد و مبلغ آن را باز هم با استفاده از بیت کوین به ارزش تقریبی ۱۵۰ دلار در آن زمان پرداخت. وزارت دادگستری گفت که این مقدار برای کشتن ۳۰۰ نفر کافی بوده است.

یک هفته بعد، یک «ماده بی‌خطر» به محل اقامت آقای سیسر تحویل شد. این مرد ۴۶ ساله در حالی که می‌پنداشت ماده شیمیایی سمی را تحویل گرفته است، رسید پست را امضا کرد.

مقامات سپس خانه وی را جست‌وجو کردند و در قفسه گاراژ او کنار دو جعبه مواد سمی باز نشده، جعبه‌ای را پیدا کردند که آقای سیسر به اشتباه تصور می‌کرد حاوی آن ماده سمی است.

وزارت دادگستری گفت که آن جعبه‌ها حاوی «تقریباً ۱۰ گرم آرسنید کادمیوم بودند که یک ترکیب سمی است که در صورت بلع یا استنشاق، می‌تواند کشنده باشد. جعبه‌ها حاوی تقریباً ۱۰۰ گرم فلز کادمیوم و تقریباً ۵۰۰ میلی لیتر اسید کلریدریک بودند.»

مأموران همچنین نوشته‌ای از آقای سیسر در خانه‌اش کشف کردند که در آن، خشم خود را نسبت به زنی که اخیراً به رابطه‌اش با او پایان داده بود، و نیز قصدش را برای کشتن آن زن ابراز کرده بود.

آقای سیسر نوشته بود: «می‌گویند من باید گذشته‌ام با او را رها كنم، اما نفرت من خیلی شدید است. رها کردن عصبانیت کار صحیحی است، اما احساسات بسیار نیرومندی را در من ایجاد می‌کند. درباره به درک واصل شدن تو خواب می‌بینم. تو در شعله‌های آتش می‌سوزی. در خون خودت خفه می‌شوی و روحت از بدنت جدا می‌شود.»

یکی از نوجوانانی که آقای سیسر از نام او برای خرید استفاده می‌کرد، ادعا کرد که این مرد ۴۶ ساله همچنین به او گفته بوده است که می‌خواهد مرتکب قتل شود و افرادی را که به او ظلم کرده‌اند، از جمله همسر سابق و یک زن دیگر را که بعد از سه قرار ملاقات گفته بود دیگر نمی‌خواهد او را ببیند، بکشد.

آقای سیسر هنگام بازجویی ادعا کرد که داستان‌های خیالی درباره انتقام گرفتن از دوست‌دخترهای سابقش نوشته است.

وزارت دادگستری گفت: «در یک داستان، مردی با استفاده از یک دستگاه پخش کود، حیاط خانه یک زن را با ماده آزبست پر می‌کند تا او بعد از ده سال، بر اثر مسمومیت بمیرد.»

وزارت دادگستری اضافه کرد: «در داستان دیگری، مردی زنی را در جریان غواصی در زیر آب محبوس می‌کند تا با تمام شدن اکسیژن جان دهد.»

روز سه شنبه گذشته، آقای سیسر پس از حضور در جلسه دادرسی از راه دور در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در جفرسون سیتی در ایالت میسوری، به ۱۲ سال زندان فدرال بدون امکان عفو محکوم شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی