رزمی‌کار افغان، حریف روس را شکست داد

پیروزی صفری با استقبال مقامات افغانستان و هودارانش مواجه شد

حسین بخش صفری، ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان - عکس از شبکه های اجتماعی

حسین بخش صفری، ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان، حریف روسی‌اش را شکست داد و پیروز میدان شناخته شد.

میزبانی این مسابقه که در چهارچوب قهرمانی «یو.اف.سی» برگزار شده بود، بر عهده روسیه بود.

آقای صفری برای شکست حریف روسی‌اش تمرینات زیاد و بسیار دشواری در داخل و خارج از افغانستان انجام داده بود و به قول خودش، «برای این مسابقه آمادگی خاص» داشت.

پیروزی این رزمی‌کار افغان با استقبال گرمِ مقامات بلندپایه افغانستان و هوداران او در داخل و بیرون از کشور مواجه شد. آنان با نشر تصاویر آقای صفری و نوشتن پیام‌های تبریک در صفحات کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، شادی و افتخارشان را ابراز کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، ضمن تبریک پیروزی آقای صفری به وی و تمام مردم کشور، نوشت:«در این اواخر ورزشکاران ما با سعی و تلاش‌های فراوان در رشته‌های مختلف ورزشی، افتخارات را به افغانستان آوردند و پیام واقعی مردم ما را که همانا صلح، رفاه و همزیستی مسالمت‌آمیز با سایر ملل جهان است، به گوش همه رساندند.»

عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی کشور نیز این پیروزی آقای صفری را به مردم و تمام ورزشکاران افغان تبریک گفت.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، نوشت: «پیروزی حسین بخش صفری در برابر حریف روسی‌اش مبارک باد. زنده و پیروز باد افغانستان متحد و گرامی باد خاطره جوانانی که جان‌های شیرین‌شان را برای دفاع از استقلال و عزت کشور فدا کردند.»

نورالله حمیدی، ورزشکار، می‌گوید: «خوشبختانه یگانه چیزی که در این سال‌های جنگ و کشتار ما را خرسند می‌سازد، درخشش عالی ورزشکاران ماست.»

جاوید احمدزی، از دوستداران آقای صفری، می‌گوید: «همه ورزشکاران کشورم را دوست دارم، اما جای این جوان با اخلاق، مودب و مبارز واقعی، جدا است. آروز دارم که شادی‌های ما از این پس دوام یابد و روی جنگ را نبینیم.»

شکیلا چاغوری، ورزشکار افغان، می‌گوید:«پیروزی او بر همگان مبارک باد. دولت ما باید تمام جوانان را، دختر و پسر، بیشتر تشویق و حمایت کند تا از هر گوشه و کنار کشور خود چنین قهرمانانی داشته باشیم.»

پس از آن پیروزی، حسین بخش صفری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خصوصی افغانستان پیروزی‌اش را به تمام هم‌میهنانش تبریک گفت و ضمن تشکر از سیاستمداران کشورش که شادباش و تبریک فرستاده‌ یا نوشته‌اند، از آنان انتقاد نیز کرد. او گفت: «من از همه عزیزان که برایم تبریک و شادباش‌ فرستادند تشکر می‌کنم، به ویژه از بزرگان سیاسی کشورم، اما با تاسف بگویم که شماری از سیاسیون ما، شادباش‌ و تبریک‌نامه را برایم می‌نویسند، اما در قلب باور ندارند. به دلیل آن که به من وعده خانه داده شد، اما تاکنون خانه‌ای ندیده‌ام و سندش هنوز روی میز رئیس جمهوری غنی قرار دارد، و خودروی نیز که رئیس مجلس وعده داده بود، هنوز دریافت نکرده‌ام.»

او گفت:«من همه عزیزان را که پیام فرستادند، دوست دارم و تاکید می‌کنم که آنچه با قلم می‌نویسند و با زبان می‌گویند، در عمل نیز پیاده کنند.»

این مبارز جوان افغانستان، ورزش را با امکانات بسیار اندک و غیراستاندارد در خانه‌ خود آغاز کرد و با شکست حریفان داخلی و خارجی‌اش، دیری نگذشت که به یکی از ستاره‌های نامدار، مدال‌آور و شکست‌ناپذیر در کشور بدل شد. در حال حاضر، کمتر کسی از علاقمندان‌ صفری احتمال می‌دهد که در هر مبارزه که شرکت کند، شکست بخورد و میدان را به حریف‌ واگذار کند.

قابل یادآوری است که آقای صفری، در رده‌بندی بهترین‌های رشته فول کنتاک جوجیستو، برای دومین سال پیاپی در صدر جدول قرار گرفت.

او در سال ۱۳۹۶ در رشته جوجیستو در مسابقات آسیایی ترکمنستان نیز نخستین طلایی پنجمین دوره بازی‌های داخل تالار و ورزش‌های رزمی آسیا را به نام افغانستان ثبت کرد.

اکنون این مدال‌آور جوان افغانستان تلاش دارد که با شکست دادن حریفان‌ خارجی‌اش، بتواند در زمین‌ها و نهادهای ورزشی برجسته جهانی مبارزه کند.

بیشتر از ورزش