در دوره روحانی قیمت مسکن هفت برابر شد

مجلس همچنان وعده مالیات بر خانه‌های خالی را می‌دهد

مردم توان پرداخت افزایش اجاره‌بها را ندارند - عکس از ایسنا

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره، ضمانت اجرایی ندارد گفت: «در طول بیش از ۷ سال گذشته قیمت مسکن بالای ۷۰۰ درصد افزایش یافت که بخشی از این افزایش قیمت به سیاست‌های مسکنی در دوره وزارت عباس آخوندی برمی‌گردد.»

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره باعث ایجاد مشکل برای مالکان شد و اختلافاتی بین موجر و مستاجر پدید آورد.
او با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۶.۵ میلیون خانوار در کشور مستأجر هستند، افزود نیاز سالانه ساخت مسکن در کشور حدود یک میلیون واحد است که از این عدد بسیار عقب هستیم وتا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار به تعادل نرسد، مشکلات موجود در بازار مسکن و اجاره برطرف نخواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با تأکید بر اینکه مردم توان پرداخت افزایش اجاره‌بها را ندارند، راهکار این مشکل را مالیات بر خانه‌های خالی عنوان کرد و وعده داد که به‌زودی این موضوع انجام خواهد شد.

در آخرین گزارشی که بانک مرکزی از خرید و فروش مسکن شهر تهران در بهمن‌ماه سال گذشته منتشر کرده، قیمت میانگین یک مترمربع مسکن در شهر تهران به ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان رسیده است که این عدد نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته رشد ۹۷.۲ درصدی و نسبت به ماه گذشته رشد ۳.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

اگر بخواهیم آمار تجمیعی ۱۱‌ماه اول سال ۹۹ را نسبت به سال‌های گذشته مقایسه کنیم، باید گفت میانگین قیمت یک واحد مسکونی در شهر تهران در سال گذشته، ۲۳ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان است که این عدد با رشد ۷۸.۹ درصدی نسبت به سال ۹۸ و رشد ۱۹۲ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ همراه بوده است.

بیشتر از اقتصاد