دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از محمود صادقی شکایت می‌کند

صادقی در یک گفت‌وگوی اینترنتی از موافقت دبیر این شورا با کشتار معترضان در آبان‌ماه ۹۸ خبر داده بود

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران ضمن تکذیب گفته‌های محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، درمورد موافقت علی شمخانی، دبیر آن شورا، با کشتار مردم معترض در آبان‌ماه ۹۸، از پیگیری قضایی موضوع خبر داد.

محمود صادقی در گفت‌وگویی مفصل با «تلویزیون اینترنتی جدال» که حدود دو هفته پیش منتشر شد، درمورد مسائل مختلفی ازجمله اعتراض‌های آبان‌ماه ۹۸ صحبت کرده بود. بخش‌هایی از این گفت‌‌وگو شامل نقل‌قول صادقی از دبیر شورای امنیت ملی، روزهای گذشته در رسانه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شده است.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه، در اطلاعیه‌ای با اشاره به ویدیوی صحبت‌های محمود صادقی، اعلام کرد: «وی در آن با ارائه توضیحاتی درخصوص وقایع تلخ آبان‌ماه سال ۹۸، اظهارات غیرواقعی و بی‌اساسی را به دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، نسبت داده که تماما کذب و عاری از واقعیت است.»

در این اطلاعیه آمده است که شمخانی در صحن مجلس درمورد وقایع آبان ۹۸ سخنرانی کرده، اما «هیچ‌گونه گفت‌وگوی دوجانبه با آقای صادقی» نداشته‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه اطلاعیه با اشاره به «اظهارات مشابه ازسوی صادقی در موضوعات مختلف که عمدتا بدون ارائه هرگونه مستند قابل دفاع مطرح شده» او را فردی با «سوء‌نیت» از این گفته‌ها دانسته و افزوده است که این صحبت‌ها «به‌طور قطع دارای پیامدهای کلان امنیتی برای کشور بوده و قابل اغماض نیست». 

دبیرخانه شورای امنیت ملی ایران درنهایت اعلام کرده است که «برای روشن شدن ابعاد و قصد و نیت» او از این سخنان، موضوع را «از طریق مراجع قضایی ذی‌صلاح» پیگیری خواهد کرد.

محمود صادقی در گفت‌وگوی اینترنتی به این موضوع اشاره کرده که به شمخانی گفته است: «این‌ها مردم هستند و دارند در خیابان‌ها مردم را می‌کشند. چه کار می‌کنید؟ اگر مردم نرفتند و ایستادند، می‌خواهید بکشید؟». به گفته صادقی، او در پاسخ گفته است: «آره، ولو بلغ ما بلغ، ما می‌زنیم.»

«ولو بلغ مابلغ» در ادبیات حوزوی به‌معنای کنار گذاشتن تقیه و اظهار حقیقت است.