واکسیناسیون کامل بیش از پنج‌میلیون نفر علیه کرونا در بریتانیا

تاکنون درمجموع بیش از ۳۶میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور تزریق شده است

درحالی‌که تزریق واکسن در اروپا با تردیدهایی روبه‌رو شده است، هیچ شاهدی مبنی‌بر کند شدن روند واکسیناسیون در بریتانیا وجود ندارد- Oli SCARFF / AFP

بنابر تازه‌ترین داده‌های آماری دولت بریتانیا، تاکنون بیش از پنج‌میلیون نفر در این کشور تزریق کامل واکسن کرونا را انجام داده‌اند.

طبق داده‌های آماری خدمات سلامت همگانی انگلستان از هشتم دسامبر ۲۰۲۰ میلادی، ۳۶ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۸۷ دُز واکسن در بریتانیا تزریق شده است که ۳۱ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۸۲ نفر، دوز نخست و پنج میلیون و ۲۰۵ هزار و ۵۰۵  نفر، دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت: «به مرحله مهم دیگری در اجرای برنامه تزریق واکسن رسیده‌ایم و اکنون بیش از پنج میلیون نفر دز دوم را هم تزریق کرده‌اند. از همه می‌خواهم به محض آن‌که نوبتشان شد دوز دوم را تزریق کنند.»

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، به مناسبت دستیابی به این مرحله مهم در تزریق واکسن، در توییتر نوشت: «واکسن کارساز و ایمن است؛ بنابراین اکنون نوبت شما است که به میدان بیایید و واکسن بزنید.»

(تازه‌ترین خبر واکسن: اکنون بیش از پنج میلیون نفر دز دوم واکسن را هم تزریق کرده‌اند. واکسن کارساز و ایمن است بنابراین اکنون نوبت شما است که به میدان بیایید و واکسن بزنید.

مت هنکاک(@MattHancock) ، سوم آوریل ۲۰۲۱)

ناظم زهاوی، مدیر طرح تزریق واکسن، هم در توییتر نوشت: پنج میلیون و ۲۰۰هزار نفر دوز دوم را تزریق کرده‌اند و برای تزریق دومین دوز، بر آسیب‌پذیرترین‌های گروه‌های یک تا ۹ (گروه‌های ۹گانه اولویت‌بندی‌شده برای تزریق واکسن) که ۹۹ درصد تلفات را دربرمی‌گیرد، تمرکز کرده‌ایم.

سازمان بهداشت عمومی ولز نیز خبر داد اکنون، در مجموع یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۶۴۳ دوز نخست و همچنین ۴۶۳ هزار و ۴۴۵ دوز دوم در ولز تزریق شده است.

به گفته یکی از کارشناسان بهداشت، درحالی‌که در سرزمین اصلی اروپا تزریق واکسن با تردیدهایی روبه‌رو شده است، بنابر داده‌های آماری کنونی، هیچ شاهدی مبنی‌بر کند شدن تزریق واکسن در بریتانیا وجود ندارد.

به گفته لیندا بولد، استاد ارشد دانشگاه ادینبورو، طبق تمامی بررسی‌ها، واکسن ایمن و کارساز است و این واقعیت هم که کشورهای مختلف در حال بازنگری در مواضع خود هستند، نشانگر کارآمدی واکسن است.

© The Independent

بیشتر از جهان