هشدار: کودک‌آزاران آنلاین در کمین خویشاوندان خردسال

برخی از این مجرمان افراد بزرگسالی هستند که خود را در اینترنت، کودک جا می‌زنند

بنیاد دیده‌بان اینترنت، بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ را «طوفانی عالی» برای سوءاستفاده جنسی خوانده است-عکس از شبکه‌های اجتماعی

بنا بر گزارشی جدید، طی روند نوظهوری در زمینه سوءاستفاده جنسی، کودک‌آزاران در تلاش هستند تا خویشاوندان را در فضای مجازی مورد آزار قرار دهند.

بنیاد دیده‌بان اینترنت از سرویس‌های پخش زنده خواسته اقدامات بیشتری برای حفاظت از کودکان انجام دهند و گفت بیماری عالم‌گیر جاری منجر به افزایش استفاده از این سرویس‌ها برای سوءاستفاده از کودکان شده است.

بنا به این گزارش، قربانیان که سنی از ۳ تا ۱۶ سال داشتند تشویق شده‌اند تا کارهای انجام شده در فیلم‌های «پورن» بزرگسالان را تقلید کنند.

محققان همچنین دریافتند کودک‌آزاران کودکان قربانی را گول می‌زنند تا سایر کودکان، چه دوستان یا خویشاوندان خود را در این سوءاستفاده دخیل کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی‌رغم این «باور رایج» که سوءاستفاده از خویشاوندان به طور عمده محدود به کشورهای فقیرتر است، اما اکثر ویدئوهایی که بنیاد دیده‌بان اینترنت کشف کرده، شامل کودکانی از بریتانیا، اروپا و ایالات متحده بودند.

این بنیاد گفت سوءاستفاده از خویشاوندان معمولا توسط کودکی بزرگتر انجام می‌شود که توسط فردی دیگر مجبور به سوءاستفاده از خواهر یا برادر کوچکتر خود شده است.

بنیاد دیده‌بان اینترنت گزارش کرد یکی از ویدئوها شامل برادری شش ساله و خواهرش است که تنها سه سال دارد.

بین سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۰، بنیاد دیده‌بان اینترنت ۵۱۱ مورد از سوءاستفاده از خویشاوندان را پیدا کرد. این میزان شامل حدود ۳۰ مورد از «محتوای تولید شده توسط خود قربانی» طی این زمان بوده است.

بنیاد دیده‌بان اینترنت، که سازمانی خیریه در بریتانیا است و وظیفه پیدا کردن و حذف محتوای حاوی سوءاستفاده جنسی از کودکان در اینترنت را بر عهده دارد، بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ را «طوفانی عالی» برای سوءاستفاده جنسی خوانده است.

در گزارشی دیگر، این سازمان خیریه گفت آنها شاهد افزایشی ۷۷ درصدی در محتوای «تولید شده توسط خود فرد» در سال ۲۰۲۰ بوده‌اند. آنها همچنین تماس‌های دریافتی بسیار بیشتری از عموم مردم در ارتباط با گزارش این موارد داشته‌اند.

سوزی هارگریوز، مدیرعامل این سازمان خیریه گفت تقاضا برای محتوای‌ سوءاستفاده‌گرانه در شبکه‌های پخش زنده ویدئویی افزایش داشته است.

کودکان نیز به خاطر تعطیلی مدارس و قرنطینه‌های سراسری که برای کنترل بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا به کار بسته شده، وقت بیشتری را در فضای مجازی سپری می‌کنند.

بنیاد دیده‌بان اینترنت گفت آماده کردن کودکان برای سوءاستفاده معمولا در رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌ بازی‌های ویدئویی انجام می‌شود. متخلفان بعد کودکان را تشویق می‌کنند تا از تماس ویدئویی یا شبکه‌های پخش زنده برای ارتباط با آنان استفاده کرده و سوءاستفاده جنسی معمولا در اتاق خواب خود کودکان قربانی اتفاق می‌افتد.

برخی از این مجرمان افراد بزرگسالی هستند که خود را به عنوان کودک جا زده و گهگاه این سوءاستفاده به شکل یک بازی و به جرات طلبیدن انجام می‌شود، که یعنی بعضی از قربانیان شاید اصلا طبیعت جنسی کاری که مجبور به انجامش شده‌اند را درک نکنند.

خانم هارگریوز گفت: «این تاکتیک به عنوان روند جدید آزاردهنده‌ای در حال ظهور در بین مجرمان است و ما می‌دانیم کودکان کوچکتر از همه بیشتر در معرض آسیب هستند و اغلب به حدی نامتناسب از بدترین انواع سوءاستفاده جنسی رنج می‌برند. اگر والدین فکر می‌کنند کودکان‌شان ایمن هستند، چرا که در خانه حضور دارند، باید بدانند که اینگونه نیست.»

این گزارش چند ماه بعد از گزارش دولت بریتانیا منتشر می‌شود که درباره استراتژی دولت در زمینه ردیابی سوءاستفاده جنسی از کودکان بود که تلاشی برای حفاظت از کودکان دربرابر سوءاستفاده جنسی از آنها با استفاده از قانون‌گذاری و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته است.

بنیاد دیده‌بان اینترنت پژوهشی کامل در این زمینه را در گزارش سالانه خود در ۲۱ آوریل منتشر خواهد کرد. 

© The Independent

بیشتر از جهان