بازداشت یک استاد دانشگاه که پیرامون «اصول اخلاقی پورن‌گرافی کودکان» تحقیق کرد

دکتر پیتر کینگ هنگام دستگیری حدود ۳ هزار عکس نامناسب از کودکان داشت

این مقاله با عنوان «کودک بازیچه نیست: مشکلات اخلاقی پیرامون هرزه‌نگاری کودکان»، در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. - BEN STANSALL / AFP

استاد سابق دانشگاه آکسفورد که پیرامون «اصول اخلاقی هرزه‌نگاری کودکان» مطلب نوشته بود، به جرم داشتن حدود ۳ هزار عکس نامناسب روانه زندان شد.

بیش از یک دهه پیش، پلیس به این دکتر ۶۳ ساله به علت تماشا و جست‌وجوی مطالب غیرقانونی برای نوشتن مقاله‌ای با این موضوع، هشدار داده بود.

این مقاله با عنوان «کودک بازیچه نیست: مشکلات اخلاقی پیرامون هرزه‌نگاری کودکان»، در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

کینگ در چکیده این مقاله می‌کوشد نگاهی به آسیب‌های هرزه‌نگاری برای کودکان بیفکند، اما به «بررسی امکان ایجاد نوعی از هرزه‌نگاری اخلاقی کودکان» نیز می‌پردازد.

مقامات دادستانی گفته‌اند که به رغم هشدارها، او «با تکرار این الگوی رفتاری» هم‌چنان به بارگذاری هزاران عکس از اینترنت ادامه داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او سه بار اتهام ساختن تصاویر نامناسب از کودکان و یک بار اتهام داشتن تصویری غیرقانونی از یک کودک را پدیرفته است و به آن جرایم، در دادگاه سلطنتی آکسفورد محکوم شده است.

روز پنجشنبه کینگ به هفت ماه حبس محکوم شد و حکم «پیشگیری از آسیب‌‌رسانی‌های جنسی» علیه او صادر شده است.

او به تارنماهایی رجوع کرده است که حاوی تصاویر غیراخلاقی از کودکان هستند.

بررسی رایانه و سخت‌‌افزار‌های متعلق به کینگ، نشان داد او مدام به تارنماهای غیراخلاقی رجوع می‌کرده  است و در تاریخچه جست‌وجوهایش واژه «دختربچه» پیدا کرده‌اند.   

هنگام دستگیری کینگ، پلیس ۲۹۹۲ عکس نامناسب از کودکان و ۳۲۱ تصویر غیرقانونی در رایانه‌اش پیدا کرد.

او هنگام دستگیری استاد حق‌التدریسی فلسفه در دانشکده پمبروک بود.

یکی از سخنگویان این دانشکده گفت که مسئولان این دانشکده فقط یک روز پیش از اولین دادگاه کینگ از بازرسی‌های پلیس و اتهامات او خبردار شده‌اند.

در بیانیه این دانشکده آمده است: «کینگ بلافاصله از خدمت تعلیق شد و مراحل انضباطی کارش در دست بررسی است.»

« دانشکده فوراً برنامه‌های رفاهی و مشاوره‌ای برای دانشجویان و کارکنان تدارک دید و برای همه دانشجویان او مدرس جانشین آورد و به حمایت تحصیلی آنان پرداخت.»

کینگ پیش‌تر در دانشکده‌های «کرایست چرچ» و «سامرویل» تدریس می‌کرده است، ولی دانشگاه آکسفورد گفته است که او استخدام رسمی این دانشگاه نبوده است و وظایف هیئت علمی را بر عهده نداشته است.

پائولا آپیا، از خدمات دادستانی سلطنتی، گفت: «کینگ صاحب کرسی بالایی در دانشگاهی معتبر بود، اما رفتارش به شدت غیرقانونی بود.»

«قانون از کودکان حمایت می‌کند و ما موظفیم مرتکبان این جرم را به دادگاه بکشانیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان