بازگشایی سینماها و سالن‌های تئاتر در شهرهای نارنجی

ستاد ملی مقابله با کرونا، با انتقال تئاتر و سینما از گروه مشاغل سطح سه به سطح دو موافقت کرده است

هنرمندان و شاغلان حوزه سینما و تئاتر ایران نیز مانند بسیاری حوزه‌های دیگر با مشکل شدید اقتصادی روبه‌رو شده‌اند- تصویر از محمدرضا عباسی/ خبرگزاری مهر

هم‌زمان با شدت گرفتن دوباره شیوع همه‌گیری کرونا در ایران و هشدار بسیاری از مسئولان درمورد آغاز موج چهارم کرونا در سراسر کشور پس از سفرهای نوروزی، سینما‌ها و سالن‌های تئاتر‌ها در شهرهای نارنجی بازگشایی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز چهارشنبه، ۱۱ فروردین‌ماه، اعلام شد که با پیگیری مسئولان حوزه سینما و تئاتر ایران، «ستاد ملی مقابله با کرونا» با انتقال تئاتر و سینما از گروه مشاغل سطح سه به سطح دو موافقت کرده است.  

به این‌ترتیب سینماها در تهران و دیگر شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا، از عصر چهارشنبه با اکران فیلم‌های نوروزی فعالیت خود را از سر گرفتند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فیلم‌های «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد و «تک‌خال» ساخته مجید مافی، پنج فیلم اکران نوروزی امسال بودند که نمایش آن‌ها از ۲۷ اسفندماه در سینماهای شهرهای با وضعیت آبی یا زرد کرونا در حال اکران بودند.

سالن‌های تئاتر نیز می‌توانند از روز پنجشنبه در شهرهای نارنجی «با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بهره‌گیری از ظرفیت ۵۰درصدی» به فعالیت خود ادامه دهند. 

در نقشه رنگ‌بندی مناطق ایران براساس وضعیت شیوع کرونا، بعد از رنگ قرمز که به معنای «وضعیت بسیار پرخطر»است، رنگ نارنجی نشان‌دهنده وضعیت «پرخطر» است. بنابر دستورالعمل‌ها اعلام شده بود که مشاغل گروه شغلی سطح سه و چهار باید در مناطق و شهرهایی که با این رنگ مشخص می‌شوند، تعطیل باشند. سالن‌های سینما و تئاتر نیز براساس اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا درمورد سطح‌بندی مشاغل، از همان آغاز در میان مشاغل سطح سوم قرار گرفته بودند. 

براساس جدیدترین جدول رنگ‌بندی مناطق ایران که وزارت بهداشت ۱۱ فروردین‌ماه اعلام کرد، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی افزایش پیدا کرده و ۳۲ شهرستان قرمز و ۸۵ شهرستان نارنجی اعلام شده‌اند، ازجمله درمورد استان تهران که از میان ۱۶ شهرستان آن، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

بیشتر از فرهنگ و هنر