سیتسیپاس و مدودف به دنبال قهرمانی در مسابقات تنیس میامی

مدودف در سال جاری در دو فینال حضور داشته و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است

دانیل مدودف و استفانوس سیتسیپاس بخت اول و دوم قهرمانی در مسابقات تنیس میامی - William WEST / AFP

رقابت‌های تنیس مسترز و هزار امتیازی میامی به مرحله نیمه پایانی خود نزدیک می‌شود و بازیکنان جوان و آینده‌دار تنیس‌، در غیاب اسطوره‌های جهانی، فرصت خودنمایی یافته‌اند. مسابقات تنیس میامی از معدود مسابقات در این رشته است که در سال جدید فرصت برگزاری پیدا کرده است.

این رقابت‌ها در مرحله یک‌شانزدهم پیگیری شد و دانیل مدودف روس و بخت نخست قهرمانی در این مسابقات، که به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌ در سال جدید توانسته است در جدول رده‌بندی صعودی یک پله‌ای داشته باشد و به رده دوم جدول تنیس‌بازان برتر جهان صعود کند و جای نادال اسپانیایی را بگیرد، موفق شد فرانسیس تیافو از کشور امریکا را در دو ست متوالی شکست دهد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات شود.

 مدودف در این رقابت کار سختی پیش رو نداشت و موفق شد با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ حریف را شکست دهد. تردیدی نیست که مدودف برای قهرمانی در این مسابقات حساب ویژه‌ای باز کرده و امیدوار است با قهرمانی در این رقابت‌ها و کسب  هزار امتیاز، خود را به جوکوویچ در صدر جدول نزدیکتر کند و شاید تا پایان سال جاری بتواند عنوان مرد شماره یک تنیس جهان را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدودف در سال جاری در دو فینال حضور داشته و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. او پس از شکست مقابل جوکوویچ در فینال رقابت‌های گرند اسلم استرالیا، در مسابقات تنیس ۲۵۰ امتیازی در مارسی به قهرمانی رسید و به نظر می‌رسد خود را برای سومین فینال و دومین قهرمانی در سال ۲۰۲۱ آماده می‌کند. او نزدیک به سه هزار امتیاز با جوکوویچ، مرد شماره یک دنیا فاصله دارد و به نظر می‌رسد با این آمادگی او،این اختلاف امتیاز به زودی کمتر شود.

مدودف در مرحله بعدی مسابقات ‌باید مقابل باوتیستا آگوت اسپانیایی و آماده قرار گیرد.از طرفی دیگر استفانوس سیتسیپاس، تنیسور جوان و آینده‌دار اهل یونان نیز در این مسابقات درخشش خوبی از خود نشان داده و او نیز در سال جدید در دو رقابت مهم در مرحله نیمه‌نهایی حضور داشته است. در رقابت‌های تنیس استرالیا، وی پس از شکست دادن نادال، در مرحله نیمه‌نهایی مقابل مدودف قرار گرفت و از رسیدن به اولین فینال خود در مسابقات گرند اسلم، باز ماند. او در مسابقات ۵۰۰ امتیازی روتردام هلند هم تا پای فینال پیش آمد اما در بازی نیمه‌نهایی مقابل روبلف، دیگر تنیسور اهل کشور روسیه، بازی را واگذار کرد و از رسیدن به دیدارنهایی باز ماند.

سیتسیپاس در مسابقات تنیس میامی که در حال برگزاری است موفق شد در مرحله یک شانزدهم نهایی سونگو از ایتالیا را شکست دهد و در مرحله بعد ‌باید مقابل هوبرت هورکاش از کشور لهستان قرار بگیرد. اما به نظر می‌رسد که او برای رسیدن به فینال مسابقات کار سختی پیش رو دارد و در صورت راهیابی به دیدار نیمه‌نهایی باید با یکی از دو تنیسور آماده در این مسابقات یعنی روبلف از روسیه یا سباستین کوردا از امریکا رقابت کند.

سباستین کوردا فرزند تنیسور مشهور پیتر کوردا اهل جمهوری چک است. او موفق شد در مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات، دیه‌گو شوارتزمن آرژانتینی را از پیش رو بردارد.

بیشتر از ورزش