اختصاص ۵۹۶ میلیون دلار کمک بیشتر از سوی آمریکا برای مردم سوریه

با این مبلغ مجموع کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده از آغاز بحران سوریه تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار می‌شود

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه نیاز مردم سوریه به کمک را «اساسی» خواند-KHALIL MAZRAAWI / AFP

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه نیاز مردم سوریه به کمک را «اساسی» خواند و اعلام کرد دولت ایالات متحده ۵۹۶ میلیون دلار بیشتر برای این منظور اختصاص می‌دهد.

وی در توییتی نوشت، ما در حالی که از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای پایان دادن به بحران پشتیبانی می‌کنیم، ۵۹۶ میلیون دلار کمک نجات‌بخش به آنهایی که در سوریه و سراسر منطقه نیاز دارند فراهم می‌کنیم.

آقای بلینکن همچنین در بیاینه‌ای که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده است گفت، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد این کمک را امروز در پنجمین کنفرانس بروکسل برای «حمایت از آینده سوریه و منطقه» اعلام کرد.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، با این مبلغ مجموع کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده از آغاز بحران یک دهه‌ای سوریه تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار می‌شود، که شامل کمک ۱۴۱ میلیون دلاری برای مقابله با کووید-۱۹ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، کمک‌های بشردوستانه واشینگتن برای حدود ۱۳.۴ میلیون نفر از شهروندان سوری در داخل سوریه و همچنین ۵.۶ ملیون نفر از آنها که به ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر پناه برده‌اند ارائه می‌شود.

لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل در کنفرانس امروز، بار دیگر بر مسئولیت جامعه بین‌المللی برای فراهم کردن مسیرهای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه، به ویژه از طریق مرزهای آن کشور، تاکید کرد.

آنتونی بلینکن در پایان بیانیه خود تاکید کرده است آمریکا به همراه شرکا و متحدان خود، از تلاش‌های گیئر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی و پایدار برای پایان دادن به درگیری در سوریه حمایت می‌کند.