نایکی: «کفش‌های شیطان حاوی خون انسان» ربطی به ما ندارد

«شش نفر از ما، مقداری خون اهدا کردیم تا در کتانی‌ها به کار رود، که خون زیادی هم نبود»

لیل ناس ایکس مدل عکس‌های تبلیغاتی مربوط به این کتانی‌هاست- Social Media

نایکی منکر «هرگونه ارتباط» با «کفش‌های شیطان» شد که نتیجه همکاری بین لیل ناس ایکس، خواننده رپ و شرکت MSCHF مستقر در بروکلین است. 

این کفش‌ها صبح دوشنبه در آمریکا به قیمت جفتی ۱۰۱۸ دلار به فروش گذاشته شدند. همه کفش ها فروش رفت، اما یک جفت از آنها را با قرعه کشی خواهند فروخت. 

طبق توضیحات MSCHF، این کفش‌ها از نوع نایک ایر مکس ۹۷ هستند و درهر کدام از آنها، جوهر و نیز یک قطره خون انسان به کار رفته است. دانیل گرین‌برگ، یکی از بنیان‌گذاران MSCHF، به شبکه خبری نیویورک تایمز گفت جوهر و خون درون حباب هوای روی کفش است.

نایکی در مصاحبه با این روزنامه اعلام کرد: «هیچ رابطه‌ای با لیتل ناس ایکس یا MSCHF نداریم. نایکی مسؤول طراحی یا عرضه این کفش‌ها نیست و این محصول مورد تایید نایکی نیست». این بیانیه از طرف شرکت نایکی برای مجله ایندیپندنت هم ارسال شده است. 

آقای گرین‌بِرگ نیز در مصاحبه‌اش با نیویورک تایمز بیانیه نایکی را تایید کرد و گفت این شرکت «به هیچ عنوان» در این پروژه شراکتی نداشته است. 

گرینبرگ به این روزنامه گفت او در ادامه می‌گوید: «شش نفر از گروه ما، مقداری خون اهدا کردیم تا در کتانی‌ها به کار رود، که خون زیادی هم نبود.» 

گِیب وِیلی، مدیرعامل MSCHF، به ایندیپندنت گفت نایکی هیچ ارتباطی با این کتانی‌ها ندارد و حدود شش نفر از کارمندان MSCHF کمی خون دادند تا پس از ترکیب با جوهر در کفش‌ها به کار روند. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lil Nas X (@lilnasx)

شرکت MSCHF ، تعداد ۶۶۶ جفت از "کفش‌های شیطان" را برای فروش به بازار عرضه کرد. تمام آن‌ها روز دوشنبه فروخته شدند. «عدد ۶۶۶» با رنگ قرمز در یک طرف همه کفش‌ها چاپ شده است. 

لیل ناس ایکس مدل عکس‌های تبلیغاتی مربوط به این کفش‌هاست و در دفترچه عکس‌های تبلیغاتی در حالی‌که یک جفت از این کتانی‌ها را به پا دارد، دیده می‌شود. 

این کفش‌ها چند روز بعد از رونمایی از آهنگ جدید این خواننده به اسم «مونتِرو (من را با اسم خودت صدا کن)» وارد بازار شدند.

© The Independent

بیشتر از زندگی