بشار اسد و همسرش از کرونا نجات یافتند

دفتر ریاست‌جمهوری سوریه گفت که اسد و همسرش به دفتر کارشان بازگشته‌اند

اسما اسد و بشار اسد در نمایشگاه نقاشی در فرانسه-MIGUEL MEDINA / AFP

دو هفته پس از اعلام ابتلای بشار و اسما اسد به کرونا، دفتر ریاست‌جمهوری سوریه از بهبود آن‌ها خبر داد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری سوریه روز سه شنبه، ۳۰ مارس، ۱۰ فروردین، اعلام کرد که بشار اسد و اسما اسد به کار عادی خود باز خواهند گشت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد: «پس از پایان دوره قرنطینه، از بین رفتن علائم عفونت با ویروس کرونا و تست PCR منفی که برای آنها انجام شد، رئیس‌جمهور بشار اسد و اسما اسد از امروز به دفتر کار خود بازگشتند.»

تست کرونای اسد و همسرش پس از اینکه علائم خفیف مشابه علائم آلودگی به ویروس کرونا را احساس کردند، انجام شده بود و نتیجه آن ابتلای به کرونا را نشان می‌داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واکسیناسیون در سوریه نیز به‌کندی آغاز شده است. به گفته حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه، در پایان فوریه گذشته، دمشق واکسیناسیون کادر پزشکی که در خط مقدم کرونا کار می کنند را پس از دریافت ۵ هزار دز واکسن اهدایی از یک «کشور دوست» آغاز کرد.

در ماه ژانویه، دولت سوریه توافق نامه‌ای را برای پیوستن به سازوکار سازمان بهداشت جهانی برای تامین واکسن موسوم به کواکس امضا کرد. همچنین، سفارت سوریه در مسکو ماه گذشته اعلام کرد که سوریه اجازه استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک وی  را در خاک خود داده است. هنوز هیچ طرفی تاریخ ورود واکسن ها به دمشق را اعلام نکرده است.

بیشتر از جهان