اسکار ۲۰۲۱؛ فیلم‌های برتر با حضور دو کارگردان زن 

مراسم اهدای جوایز اسکار روز دوشنبه بیست وششم آوریل برگزار می‌شود

حضور دو کارگردان زن در فهرست برندگان اسکار بی‌سابقه است - Social Media

مراسم اسکار امسال هم مانند بسیاری از جشنواره‌های دیگر جهانی، به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ دچار تغییر و تحول در زمان و نحوه برگزاری مراسم شده است. این مراسم روز دوشنبه بیست وششم آوریل سال ۲۰۲۱ (سیزدهم اردیبهشت) در حالی برگزار می‌شود که درهای سالن‌های سینما بیش از یک سال بر روی دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان به این هنر بسته مانده است. 

نامزدهای دریافت جوایز اسکار در تاریخ پانزدهم ماه مارس اعلام شد و از شواهد معلوم دو زن کارگردان در این فهرست دیده می‌شوند که در تاریخ این صنعت بی‌سابقه است. از جمله این زنان می‌توان به کلویی ژائو برای فیلم «سرزمین عشایر» و امرالد فنل کارگردان فیلم «زن جوان خوش‌آتیه» نام برد. 

 

دیگر فیلم‌های نامزد جایزه اسکار فیلم «پدر» به کارگردانی فلورین زلر با بازی آنتونی هاپکینز، «یهودا و مسیح سیاه» به کارگردانی شاکا کینگ، «میناری» اثر «لی ایزاک چونگ»، «منک» اثر دیود فینچر، «دادگاه شیکاگو۷» اثر آرون سورکین و «صدای متال» از دریس ماردر هستند که برای به دست آوردن مقام برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

از این میان دو فیلم‌نامه‌های «سرزمین عشایر» و «پدر» بر گرفته از دو کتاب با همین عناوین در جمع نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اقتباسی قرار گرفته‌اند. 

 

در بخش خارجی هم فیلم‌های «دور دیگر» از دانمارک، «روزهای بهتر» از هنگ کنگ، «دسته جمعی» از رومانی، «مردی که پوستش را فروخت» از تونس، «کجا می‌روی آیدا؟» از بوسنی برای کسب بهترین فیلم انتخاب شده‌اند. 

بنا به گزارش‌ها نحوه اجرای تلویزیونی این مراسم که اعلام نتایج آن بیش از همیشه در تاریخ به درازا کشیده است، هنوز در هاله‌ای از ابهام است. 

تهیه‌کنندگان جسی کالینزِ، استیی شر و استیون سودربرگ در یادداشتی به نامزدها اعلام کردند که خبری از برنامه زوم نیست و آن‌ها برای دریافت جوایز باید به صورت حضوری به مراسم بروند. این خبر با توجه به شرایط همه‌گیری فعلی سروصدای زیادی به راه انداخته است. چراکه با توجه به قوانین جاری در جهان سفرهای بین‌المللی برای بسیاری از نامزدها غیرممکن است.

بیشتر از فیلم