پس از یوآخیم لوو، تونی کروس هم نمی‌ماند

یوآخیم لوو سرمربی مانشافت به تازگی اعلام کرد که در پایان مسابقات جام ملت‌های اروپا که در تابستان پیش رو برگزار خواهد شد از سمت خود کنار خواهد رفت

یوآخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان - Daniel MIHAILESCU / AFP

تیم ملی فوتبال آلمان در این روزها شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کند و آن‌ها توانسته‌اند در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در دو مسابقه ابتدایی خود به پیروزی برسند. آن‌ها در اولین دیدار خود ایسلند را سه بر صفر مغلوب کردند و در مسابقه دوم یک بر صفر رومانی را از پیش رو برداشتند و به نظر نمی‌رسد که در این گروه کار سختی در بازی‌های باقیمانده در انتظارشان باشد.

یوآخیم لوو سرمربی مانشافت به تازگی اعلام کرد که در پایان مسابقات جام ملت‌های اروپا که در تابستان پیش رو برگزار خواهد شد از سمت خود کنار خواهد رفت. او کار خود را به عنوان دستیار یورگن کلینزمن در تیم ملی آلمان آغاز کرد و پس از استعفای او از سال ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی مشغول به کار شد و توانست ژرمن‌ها را در سال ۲۰۱۴ به قهرمانی در مسابقات جام جهانی فوتبال برساند. او در سال ۲۰۰۸ نیز با تیم ملی آلمان در فینال مسابقات جام اروپا حضور داشت که در آن بازی یک بر صفر مغلوب اسپانیا شدند و حالا شاید تصمیم دارد تا با قهرمانی در این رقابت‌ها پایان خوشی را برای خود رقم بزند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوو ضمن اعلام این خبر گفت: «من بسیار مفتخرم چرا که این تجربه‌ای بسیار خاص بود و برای من افتخاری بود که در پیروزی کشورم دخیل باشم، افتخار به سبب این که توانستم با بهترین فوتبالیست‌های کشور نزدیک به ۱۷ سال کار کنم و از آن‌ها در پیشرفتشان حمایت کنم. من با آن‌ها به پیروزی‌های بزرگی رسیدم و شکست‌های دردناکی را نیز تجربه کردم، اما بالاتر از همه خاطرات فوق‌العاده و جادویی زیادی که داریم است، نه فقط قهرمانی در جام جهانی سال ۲۰۱۴ در برزیل.

من از فدراسیون فوتبال آلمان سپاسگزارم و در آینده نیز قدردان آن‌ها باقی خواهم ماند که همیشه برای من و تیم محیط ایده‌آلی را فراهم کردند.»

اما پس از انتشار این خبر از سوی لوو صحبت‌های جانشینی برای وی نیز به میان آمده است، از مربیان بزرگی همچون یورگن کلوپ که در حال حاضر سرمربیگری تیم فوتبال لیورپول را برعهده دارد نام برده شده است، اما به نظر نمی‌رسد که او با توجه به قراردادی که تا سال ۲۰۲۴ با این تیم دارد بتواند هدایت تیم ملی آلمان را به عهده بگیرد.

از دیگر گزینه‌ها، فلیک سرمربی تیم بایرن مونیخ است که به گفته کارشناسان او نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای لوو باشد. فلیک نیز سابقه همکاری با تیم ملی آلمان را دارد و سال‌ها در کنار لوو به عنوان دستیار فعالیت کرده است.

جدایی سرمربی تنها خبر شوکه‌کننده برای آلمانی‌ها نبود و بعد از لوو حالا به نظر می‌رسد نوبت تونی کروس هافبک توانمند و خلاق تیم ملی آلمان و بازیکن رئال مادرید رسیده است. گفته‌ها حاکی از آن است که کروس قصد دارد تا پس از رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ از بازی‌های ملی خداحافظی کند و تمام تمرکز خود را تا پایان قراردادش در سال ۲۰۲۳ برای تیم باشگاهی خود یعنی مادرید بگذارد.

او تاکنون برای تیم ملی آلمان ۱۰۱ بازی انجام داده و موفق به زدن ۱۷ گل نیز شده است و عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را نیز در کارنامه خود دارد.

بیشتر از ورزش