عکسی که جنجالی شد: سر مدونا روی بدن کاربر تیک‌تاک

مدونا متهم به تغییر فتوشاپی عکس یکی از کاربران تیک‌تاک و استفاده از آن در اینستاگرام خود شد

مدونا، خواننده و ترانه‌سرا- Jonathan Leibson/Getty Images for J/P HRO/AFP

در پی ادعای کاربری در برنامک تیک‌تاک مبنی بر آن که مدونا در سال ۲۰۱۵ برای تبلیغ آلبوم «قلب سرکش» عکس او را با فتوشاپ تغییر داده است و سر خودش را به جای سر او گذاشته است، کاربران این خواننده را به باد انتقاد گرفته‌اند.

در اوایل همین ماه، آمیلیا گُلدی ویدیویی در تیک‌تاک بارگذاری کرد که در آن ادعا می‌کرد که مدونا، خواننده‌ی ۶۲ ساله، از طریق فتوشاپ سر خود را روی عکس او گذاشته و سپس از آن عکس در اینستاگرام رسمی‌اش استفاده تبلیغاتی کرده است.

گلدی بعد از انتشار ویدیویی که در آن ابتدا عکس اصلی و سپس عکس فتوشاپ شده‌ای نشان داده می‌شود که مدونا آن را در صفحه کاربری خود در شبکه‌ اجتماعی‌اش منتشر کرده است، در زیرنویس آن ویدیو آورده است: «وقتی مدونا یک عکس از خودش را برای تبلیغ آلبوم خودش در اینستاگرام منتشر می‌کند، اما در اصل بدن من درون این عکس است (شوخی نمی‌کنم).»

@ameliamgoldie

When Madonna photoshops her face onto your body (never thought that’d be a sentence I’d say) #ohno #madonna

♬ Oh No - Kreepa

آن ویدیو که حالا بیش از ۲ میلیون بازدید داشته، واکنش‌های سردرگمی از طرف بینندگان و طرفداران برانگیخته است و بسیاری به دنبال یافتن و دیدن آن عکس، صفحه اینستاگرام این خواننده‌ی پاپ را زیر و رو کردند و در کمال تعجب عکس مدنظر را با زیرنویس «خوشگل شدم...» یافتند، که هنوز هم در صفحه‌ او باقی است.

این کاربر ۲۸ ساله، در یک ویدیوی دیگر در تیک‌تاک تائید کرد که عکس موردنظر بعد از گذشت ۶ سال از پخش آن، هنوز در اینستاگرام این خواننده با ۱۵.۷ میلیون دنبال کننده، وجود دارد.

گُلدی به مجله وایس ( Vice) گفت که در ابتدا و تا قبل از دیدن عکسش روی صفحه‌ اینستاگرام رسمی مدونا، آن را یک شوخی تلقی کرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Madonna (@madonna)

او می‌گوید: «خندیدم و فکر کردم شوخی‌ست، ولی وقتی عکس را روی صفحه‌ شخصی او دیدم باورم نمی‌شد. حیران شده بودم.» او در ادامه می‌افزاید: «وقتی به پدر و مادرم گفتم باور نکردند و هنوز هم فکر می‌کنند شوخی‌ست. نمی‌توانند باور کنند که چرا و چطور این اتفاق افتاده است. خنده‌دار است.»

گلدی می‌گوید تا کنون در مورد این مسئله دو بار با تیم مدونا تماس گرفته، ولی تا امروز جوابی از آن‌ها دریافت نکرده است.

او می‌گوید: «راستش از این‌که هنوز هم عکس روی صفحه است متعجبم. اندک‌شماری معتقدند که او باید اسم من را زیر عکس اعلام کند و این کارش قدری عجیب بوده است.»

بعد از پخش این ویدیو در تیک‌تاک، بسیاری زیر این عکس خواننده ترانه «دختران مادی» پیام گذاشته و  پرسیده‌اند که چرا از نوشتن اسم گلدی زیر عکس امتناع می‌کند.

یکی از این کاربران نوشته است: «دلم برای آمیلیا گلدی می‌سوزد. او باید در پولی که مدونا از انتشار این عکس به دست می‌آورد سهیم باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیگری نوشته است: «دزدیدن عکس یک نفر بدون به رسمیت شناختن او یا حتی پرداخت غرامت، صورت خوشی ندارد. این واقعیت هم ناخوشایند است که عکس متعلق به سال ۲۰۱۵ است و حالا همه می‌دانیم دزدی ا‌ست و هنوز هم روی صفحه است و خیلی هم بد ویرایش شده است.»

شخص دیگری معتقد است: «واقعا صورتت را با فتوشاپ گذاشتی روی بدن آمیلیا گلدی... ایول. اتفاقا تو اصلا "خوشگل" به نظر نمیای، ولی آمیلیا واقعا هیکل زیبایی دارد.»

برخی گلدی را به شکایت از مدونا تشویق کرده‌اند. یکی از کاربران تیک‌تاک می‌گوید: «وای خدای من لطفا ازش شکایت کن و میلیون‌ها دلار خسارت ازش بگیر دختر.»

اما گلدی در مصاحبه با بازفید می‌گوید که اگر روزی هم مدونا با او تماس بگیرد، «می‌خندم و می‌گویم خوشحالم از عکسم خوشت آمد»، ولی در عین حال می‌افزاید که کاش از او نام برده بود.

او می‌گوید: «فکر می‌کنم اگر قصد داریم از بدن یکی دیگر به جای بدن خود استفاده کنیم، حداقل کاری که می‌توانیم انجام بدهیم ذکر اسم آن فرد است. البته من که به دل نگرفتم!»

ایندیپندنت با گُلدی و یکی از نمایندگان مدونا برای توضیحات بیشتر در این زمینه تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر