طوفان در ایران؛ یک دختربچه ۷ ساله در مشهد جان باخت

سازمان هواشناسی در باره وقوع طوفان شدید در نواحی مختلف کشور هشدار داده است

مدیر روابط‌عمومی اورژانس مشهد اعلام کرد یک دختر ۷ ساله در مشهد که برای در امان ماندن از طوفان به زیر دیواری پناه برده بود، بر اثر ریزش آن، جان خود را از دست داد. همزمان، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد وزش باد شدید و طوفان در سراسر ایران همچنان ادامه خواهد داشت و دمای هوا نیز در مناطق شمالی بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، محمد علیشاهی با اشاره به اینکه این حادثه در بلوار شاهنامه مشهد رخ داده است، اظهار داشت:« این دختربچه به همراه دو دختر و یک پسر دیگر که همگی کودک و نوجوان بودند، در اثر ریزش دیواری که برای در امان ماندن از باد به آن پناه برده بودند، دچار مصدومیت شدند. این دختر در اثر شدت جراحات ایجاد شده، در صحنه فاقد علائم حیاتی و دچار ایست قلبی شده بوده است. همکاران ما اقدامات احیا را انجام دادند و او را بیمارستان طالقانی منتقل کردند اما بر اثر شدت جراحات فوت کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته نسبت به وقوع طوفان در مشهد و دیگر نقاط استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

روز پنجشنبه در نقاطی از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکزی، خوزستان، قزوین و اردبیل وزش باد شدید و طوفان رخ داد و اکنون سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع طوفان در نقاط مختلف کشور هشدار داده است. 

رئیس اداره هواشناسی شهرضا به خبرنگار مهر گفت که سرعت وزش باد شدید در شهرضا، در روز چهارم فروردین، ۹۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد. ستار سبزعلی تأکید کرد: «شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط سازه‌های موقت فاقد استحکام طی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.»

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد طی امروز و فردا وزش بادهای شدید در بخش‌های نوار شمالی کشور، سبب گرد و کاهش خاک کیفیت هوا کاهش دید افقی و در خراسان جنوبی این امر سبب شده که دید در این منطقه به یک کیلومتر هم برسد.

بیشتر از جهان