گلایه مک‌کانل از بایدن برای دعوت نشدن به کاخ سفید

«دموکرات‌ها علاقه‌ای به رویکرد فراجناحی ندارند»

مک‌کانل از زمان تشکیل دولت جدید، او به کاخ سفید دعوت نشده است- Tasos Katopodis/Getty Images/AFP

میچ مک‌کانل، رهبر فراکسیون جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، از اینکه جو بایدن، از زمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری با او صحبت نکرده است، گلایه کرد.

در این مصاحبه که روز چهارشنبه با شبکه فاکس نیوز انجام شد، رهبرجناح اقلیت در سنا گفت: «از زمان تشکیل دولت جدید، او به کاخ سفید دعوت نشده است.»

او همچنین مدعی شد که دموکرات‌ها علاقه‌ای به رویکرد فراجناحی ندارند. بیل همر، مجری برنامه، از مک کانل پرسید «آخرین باری که با رئیس جمهور صحبت کرده، کی بوده؟»

در پاسخ مک‌کانل گفت: «من فکر نمی‌کنم از زمان برگزاری مراسم سوگند ریاست جمهوری، با او صحبت کرده باشم. ما یکی دو بار قبل از آن مراسم، صحبت کرده بودیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دفتر مک‌کانل، در توضیحی تکمیلی گفت: «رئیس جمهور و رهبر اقلیت در مورد اوضاع میانمار بعد از مراسم تحلیف صحبت کرده‌اند. با این حال منظور سخنان گفته شده در این مصاحبه مربوط به نبود رایزنی‌های لازم برای رسیدن به اجماع بر سر برنامه‌های اقتصادی جهت اداره کشور است.»

وقتی مجری اشاره کرد که در اوایل ماه فوریه، ۱۰ جمهوری‌خواه به کاخ سفید دعوت شده‌اند، مک‌کانل پاسخ داد که دموکرات‌ها «به انجام هیچ کاری بر مبنای فراجناحی در حوزه سیاسی علاقه‌مند نیستند.»

او افزود: آن‌ها بیشتر مایلند که تعداد کمی از اعضای ما را به سمت خود کشانده تا آنچه را که دوست دارند انجام دهند.

مک‌کانل در ادامه سخنان خود افزود: آن‌ها (دموکرات‌ها) به سوی چپ افراطی می‌روند. او همچنین بسته پیشنهادی زیرساختی به ارزش  سه تریلیون دلار را «اسب ترووا» توصیف کرد و آن را حاوی «افزایش شدید مالیات‌ها» دانست.   

مک‌کانل گفت: «دموکرات‌ها انتحابات را درست نفهمیده‌اند. سنا پنجاه-پنجاه است و یک اکثریت ضعیف دموکرات در مجلس نمایندگان هستند. آن‌ها واجد وکالتی تمام عیار برای تبدیل آمریکا به چیزی که برنی سندرز می‌خواهد آمریکا باشد، نیستند.» 

از مک‌کانل درباره مخالفت دموکرات‌ها درمورد فرآیند «فیلیباستر» و مبنای نژادپرستانه آن پرسش شد. 

در پاسخ، مک‌کانل، برداشت نژادپرستانه از فرآیند پارلمانی را رد کرد و استدلال نمود که  فرآیند به زمانی پیش از مباحثات مربوط به حقوق مدنی باز می‌گردد.

فیلیباستر یا اطاله فرایند قانون‌گذاری، ابزاری است که جمهوری‌خواهان برای مخالفت با لوایح حقوق مدنی، چندین بار از آن استفاده کردند. 

© The Independent

بیشتر از جهان