کلیپ پشت صحنه فیلم «انتقام‌جوایان: پایان بازی»

استفاده از لباس چاقی برای نشان دادن افسردگی تلاشی برای تمسخر افراد چاق است

کریس همس‌ورث و همسرش الیسا پتکی، نیویورک

Angela Weiss / AFP

ویدیوهای جدیدی از پشت صحنه فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» کریس همس‌ورث را در حال پوشیدن یک لباس چاق‌کننده نشان می‌دهد که او را برای نقش «ثور چاقالو» آماده می‌کند. این ویدیو به محض اینکه منتشر شد جنجال به پا کرد.

این کلیپ که در صفحه یوتیوب ماروِل انترتینمنت منتشر شده، همس‌ورث را نشان می‌دهد که پس از پوشیدن یک لباس لاستیکی چاق کننده شکمش را تکان می‌دهد و می‌گوید که بازی کردن در نقش نسخه افسرده «خدای آذرخش» بسیار لذتبخش و خنده‌دار بوده است.

همس‌ورث می گوید: «لباس چاق‌کننده‌ای تنم کرده بودم که وزن آن حدود ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم بود. تا حالا اینقدر احساس گرما نکرده بودم. جدای از این، سر و صورت و دهانم با مو و ریش پوشانده شده بود تا گونه‌هایم کمی خپل‌تر به نظر برسند.»

او بعدا از آنکه به شکل ثور در می‌آید با حالت خنده‌داری می‌گوید «من ثور هستم، ۲۲ سال دارم، در آسگارد زندگی می کنم و عاشق شیرینی‌ام».

تصویر بدن گرد و قلمبه ثور، که نشانه افسردگی او به دلیل ناتوانی‌اش در جلوگیری از قتل‌عام نصف ساکنان سیاره به دست تانوس (جاش برلین) است، به محض انتشار جنجال به پا کرد. طرفدران این فیلم در شبکه‌های اجتماعی اعتراض کردند که این داستان، و مسخره کردن ثور توسط شخصیت‌های دیگر فیلم، نمونه‌ای از شرمسار کردن افراد چاق است.

در ماه ژوئن، همس‌ورث اتهام مسخره کردن ثور به خاطر چاقی در این فیلم را رد كرد و در مصاحبه با مجله وِرایِتی گفت كه این صحنه «توصیف کاملی از موقعیت ثور در آن برهه از زندگیش بود. من عاشق آن نسخه از ثور هستم. آسیب‌پذیری خاصی در آن شخصیت و آن نسخه وجود دارد که به نظرم قبلا آن را ندیده بودیم... به نظرم فوق‌العاده است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts

© The Independent

بیشتر از زندگی